behoud van programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Hoi

Als ik op C: windows zet, en op D: m'n programma's, is het dan mogelijk om op C: een schone installatie te plaatsen en toch nog de programma's van D: te gebruiken?

bvd

Poekie

Als je partities hebt gemaakt bv C,D,E en je wil C formatteren , blijven alle programma's op D en E gewoon staan. Alleen moet je dan vaak op C na formatteren snelkoppelingen maken.

Succes,
Limbo

en lijkt me dat de programma's ook wat in het register schrijven,

als je gaat formatteren word 't register ook gecleant. (geformatteerd).

en dit kan betekenen dat je de programma's niet meer kunt opstarten van de d:

-- wat voor programma's heb je bijv op de d: staan?

Geplaatst door JKoelman
en lijkt me dat de programma's ook wat in het register schrijven,

als je gaat formatteren word 't register ook gecleant. (geformatteerd).

en dit kan betekenen dat je de programma's niet meer kunt opstarten van de d:

Ik heb dit inderdaad al eerder gemerkt. Is die informatie in het register niet te redden, om later terug te zetten?

Hallo,

Je zou een backup van je register kunnen maken voor je gaat formateren. Als het OS er weer opstaat de backup terugzetten.
Daarna met een goede regcleaner scannen en alle overbodige troep die gevonden wordt verwijderen.

Als het goed is werken de progs op de andere partities nog gewoon.

Er zullen best betere manieren zijn hoor, en dit is wel wat omslachtig(backuppen etc.) maar bij mij werkt het vrijwel altijd.

MVG,

Mavaros

Het is niet ideaal om je oude reg file te inporteren in je nieuwe install, ook niet als je daarna een regcleaner gebruikt.

Het kan dus wel en geeft meestal geen ernstige problemen, maar waarom niet alles lekker opnieuw installen ? Is alles toch gelijk weer opgeschoond ? Waarom doe je anders een reinstall van windows :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan