behuizing geen opening voor voeding fan

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike1998

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
hallo helpmij gebruikers,
ik heb een probleempje, ik heb een weekje geleden mijn voeding opengemaakt om schoon te maken ( ik had wat problemen met mijn computer ) en toen ik hem weer wou gaan gebruiken zag ik dat de fan het niet meer deed, dus ik ga maar eens een nieuwe kopen. de voeding die ik nu heb heeft een fan aan de achterkant maar de nieuwe voeding die ik wil halen http://www.alternate.nl/html/product/OCZ/ModXStream_Pro_600W/79584/?tk=7&lk=3882 heeft een fan aan de boven/onderkant maar ik heb een kast waar de voeding bovenin zit en aan de bovenkant geen opening voor koude lucht voor de voeding.. dus nu was mijn vraag: kan het kwaad als ik de fan gewoon naar beneden plaats zodat hij de lucht in mijn computer aanzuigt maar die is toch wel wat warmer.. alvast bedankt voor de antwoorden!

P.S: ik heb ook nog een andere vraag openstaan met de titel: pc start niet meer op. daar heb ik de cmos batterij eruit moeten halen voordat de pc weer aan wilt gaan. als iemand hier iets over weet graag een antwoord:)

voeding moet je nooit openmaken zelfs niet om schoon te maken kan levens gevaarlijk zijn!

Zolang de kast standaard ATX voedingen aan kan zal dit geen probleem zijn
je kunt de voeding het beste met de fan naar beneden toe plaatsen deze zuigt alle hitte weg en blaast deze naar buiten

dus de warmte die van het moederboord e.d afkomt zal de voeding niet oververhitten als die de lucht aanzuigt? dit gaat gewoon netjes weg door het rooster?

bedankt voor de snelle reactie en de tip!
nooit geweten dat een voeding gevaarlijk kon zijn, heb er al 2 open gemaakt:o

Waarom is het openmaken van een voeding zo gevaarlijk?

Waarom is het openmaken van een voeding zo gevaarlijk?

Met vriendelijke groet,

Han

@mike nee voeding kan wel wat hebben kan gerust 80C worden
@vlaar een voeding kan vaak nog geladen zijn zelfs als deze is los gekoppeld van het stroomnet...

Jaha!.. In zo'n zgn. stabiele voeding zitten een aantal condensatoren die doorgaans dubbel zo dik zijn als die in tazers gebruikt worden!... Haha,.. Zapp!!!...
:shocked:

okee, was op het punt om een nieuwe voeding te kopen en ik deed de pc vandaag even aan en opeens deed de fan het weer -.- scheelt me weer wat geld:P bedankt voor alle hulp!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan