beide beelschermen vallen op willekeurige momenten (tijdens het gamen) uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

HauntedPhoenix

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2015
hallo, ik gebruik een laptop met een monitor als 2de beeldscherm. de monitor gebruik ik als hoofd beeldscherm. tijdens het gamen vallen soms beide beeldschermen (laptop en monitor scherm dus) uit ik heb dan zwart beeld. de muziek die ik luister via internet blijft wel doorgaan en ik kan ook tegen me vrienden blijven praten via skype/teamspeak. het zijn dus enkelt me beeldschermen die uitvallen. het enigste wat ik dan kan doen is mijn laptop geforceerd afsluiten en dan weer aanzetten. daarna doen beide beeldschermen het weer. ik heb de monitor opgestuurd naar de fabriek maar hun hebben gezegd dat er niks mis was met de monitor. ik zou graag willen weten waar dit probleem nou vandaan komt en hoe ik het kan fixen. ook heb ik al meerdere vga kabels geprobeerd en de monitor en laptop hebben beide dezelfde resolutie. 1920x1080.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

En alleen als je op het scherm van notebook speelt wat dan, temperatuur even bekeken van videokaart/chip?

Hoogstwaarschijnlijk een te hete videochip zoals Modag al opmerkt...
Aangezien beide schermen uitvallen had je mijns inziens zelf de conclusie kunnen trekken dat het probleem niet in de monitor zat maar in je laptop....

als ik beide beelschermen aan heb staan zonder dat ik een game speel staat er bij mijn CPU 38 graden c en bij mijn GPU staat er UMA. ik heb geen enkele keer last gehad van dat me beeld uitvalt als ik enkelt me laptop beeldscherm gebruik.

En dus..?
Lijkt mij dat je de conclusie kunt trekken dat bij gebruik van 2 schermen en een game draaien, je GPU te heet wordt waardoor hij de boel op zwart gooit om de GPU te beschermen....

ik heb totaal geen verstand van computers. dat is waarom ik het vraag... maar iniedergeval volgens jullie word me beeld uitgeschakeld omdat het anders overhit? is hier wat aan te doen en zo ja wat?

Je zou eens kunnen beginnen met controleren of je koeler en heatpipes vrij zijn van stof want dat vermindert de koelcapaciteit enorm.
Hoe..? Filmpje... en nog één...
In grote lijnen komt het allemaal op hetzelfde neer, ongeacht merk.

Je kunt eventueel ook een laptop koeler overwegen...zoiets als deze...

ik heb nog een beetje research gedaan en daaruit heb ik begrepen dat er sowieso niks aan de hand is als je gpu onder de 100 graden c blijft. mijn gpu is tijdens het gamen ongeveer 70/80 graden. ben je er zeker van dat me beeldschermen worden uitgeschakeld doordat het overhit?

Hoe kan ik dat zeker weten als ik niet fysiek met het apparaat heb gewerkt..?
Ik ga af op jouw probleem-omschrijving.
Het is mijns inziens wel de meest voor-de-hand liggende oorzaak aangezien het probleem zich met 1 scherm niet voor doet..

Lees nergens over welk merk en type notebook het gaat.
Zwart worden van monitoren komt vaak voor als de vram te heet wordt en die moet hard werken om 2 monitoren uit te sturen.

Afhankelijk van het merk gpu blijft 100 graden voor zo'n ding gewoon te hoog, die dingen verouderen dan sneller en de rest van de hardware zal er ook niet blij van worden, die vram b.v niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan