Beide maxtors tegelijk gecrasht en onleesbaar? Welke goeroe weet raad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freakylady

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
8
Ik heb in mijn pc 2 maxtor hdd. met elk 2 partities.

Ik startte mijn pc op en hij kon toen een partitie niet meer vinden. Hij gaf aan ongeldige parameters en later gaf hij aan dat hij de partitie niet geformateerd is of ik deze wil formatteren. Dit gebeurde op partitie D (150g schijf). Later kreeg ik dezelfde melding bij mijn andere schijf op een partitie E (300gig schijf).
Niet veel later zag hij mijn schijf 1 helemaal niet meer waar mijn windows op draait.
Hij ziet de schijf niet meer. Maar ik vind het heel vreemd dat beide schijven tegelijkertijd gecrasht zouden zijn.
Mijn F schijf zou het wel doen.

Nu heb ik de harddisks getest op een andere pc. En de partitie die het wel zou doen, die ziet hij ook al niet meer.

Wel ziet partition magic de schijf maar hij zegt dat hij BAD is. Ik kan er verders niks mee. Windows partition, wil hem alleen maar formatteren.

Ik heb een paar progs gebruikt om data te recoveren, maar zij zagen beide schijven niet meer. Ze zouden niet toegankelijk zijn.

chkdsk geeft aan fouten te vinden op de partitie.

Ik wil mijn data er af. Ik heb van merendeel een backup gemaakt, maar er staan nog zaken op die ik echt graag terug wil.
zou dit mogelijk zijn met een data recovery tool?
zo ja welke? Want vele beloven wonderen. Dat ze onleesbare schijven kunnen uitlezen. Hij vindt niet eens mijn schijf.

De bios geeft de harddisk nog wel weer. En in windows ziet hij de partitie wel, maar zegt dus dat hij het wil formatteren.

Weet iemand raad?
 
Als de schijf als slave erbij hangt, laat eerst eens TestDisk erop los.

Overigens is het best mogelijk dat de schijf is beschadigd, een slechte voeding kan daar een oorzaak van zijn, ook een beschadigde opstartsector zou het kunnen zijn, maar beide schijven die niet meer willen, lijkt meer op een voedingsprobleem.
 
Nee voeding is het niet. Hij hangt nu aan een andere goedwerkende computer.

Ik wil weten hoe ik mijn data kan recoveren met een GOED software programma.
 
Nee voeding is het niet. Hij hangt nu aan een andere goedwerkende computer.

Ik wil weten hoe ik mijn data kan recoveren met een GOED software programma.

Ik zei dat het de oorzaak zou kunnen zijn van de uitval.:rolleyes:

Je hebt 2 schijven die beide niet toegankelijk zijn? alle 4 partities zijn bad?

Al TestDisk uitgeprobeerd?

Disk Investigator is gratis en doet hetzelfde als de betaalde progs, de raw data lezen.
 
ow sorry lange pier heb je verkeerd begrepen.
Als mijn voeding slecht zou zijn, zou niet eerst mijn mobo ofzo kapot gaan en andere hardware onderdelen?

ik ben met die recoverymyfiles aan de slag en ik geloof dat mijn pc nu al 2 dagen aan staat... Dus hopelijk vanavond kan ik zien wat hij gerecoverd heeft.
 
Tja, je vraagt raad, ik raad je eerst TestDisk te gebruiken en je gaat vrolijk aan de slag met iets anders.:confused:
Sterkte ermee.
 
okay
ik heb wat screenshots gemaakt, want ik word niet wijzer uit testdisk en wat er nu precies aan de hand is met mijn schijf.


freaky__lady


freaky__lady


freaky__lady


http://s89.photobucket.com/albums/k235/freaky__lady/?action=view&current=1-1.jpg
http://s89.photobucket.com/albums/k235/freaky__lady/?action=view&current=ntfs.jpg
http://s89.photobucket.com/albums/k235/freaky__lady/?action=view&current=schijfbeheer.jpg
 
Laatst bewerkt:
en ik heb de optie gekozen om data te recoveren met photorec_win.exe, maar ik krijg echt alleen hele kleine jpg's terwijl deze toch > 3mb behoren te zijn.:confused:
 
weet niemand nog raad?

ik heb wel mijn hdd weten te initialiseren in windows
 
Laatst bewerkt:
zo ict mensjes van me.. bedankt ik heb mijn data terug..

i love TESTDISK.. als je weet hoe het werkt dan!:love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan