Bekabeld internet via router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Ik heb de laatste weken erg vaak problemen met mijn internetverbinding. Ik krijg wel in beeld dat de verbinding in orde is, maar kan dan vaak geen internetpagina's openen. Als foutmelding krijg ik dan vaak dat het netwerk geen netwerkadres aan de computer kon toewijzen. Nu heb ik ontdekt dat als ik de stroom van mijn router voor draadloos internet haal ik ook geen verbinding heb op mijn bekabelde pc. Ik krijg dan namenlijk als melding dat een netwerkkabel niet is aangesloten. Maar in principe heb ik de router toch helemaal niet nodig om bekabeld te kunnen internetten? Het lijkt dus of de bekabelde aansluiting via de router loopt? Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet maken. Wie wel?

in principe heb ik de router toch helemaal niet nodig om bekabeld te kunnen internetten?

Kennelijk heb je 2 pc's waarvan 1 bekabeld en 1 draadloos. Die bekabelde; waar zit die op aangesloten, je router of je modem...?

Een router verdeeld het internetsignaal tussen meerdere pc's. Hij zorgt dat het juiste signaal bij de juiste pc terecht komt. Of je pc nou wel of niet draadloos is maakt niet uit; je router moet aan staan wil hij zn werk kunnen doen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie Confictius. Ik heb inderdaad 2 pc's. Een gewone die bekabeld is en aangesloten op de modem en een laptop waar ik draadloos mee kan internetten.
Toen ik nog een laptop en router had kon ik alleen via de bekabelde verbinding internetten, nu moet de router toch aanstaan? De draadloze verbinding gebruik ik eigenlijk maar zelden, kan ik die niet gewoon in- en uitschakelen?

Je draadloze verbinding uitzetten is niet nodig. Je draadloze verbinding beveiligen is wel nodig, heb je dat al geregeld?

Voor het uitdelen van ip-adressen is het beter dat ook je bekabelde pc op je router zit aangesloten.

Uit je verhaal maak ik op dat zowel je router als je pc op je modem is aangesloten, dat betekend dat je modem meer dan één uitgangen heeft en dus ook een router is.

Welke provider heb je en welke modem?

Ik heb een Touchstone® Telephony Modem TM401B van Ziggo.
De draadloze verbinding is inderdaad beveiligd en het is ook zo dat de router aangesloten is op het modem.
Je schreef dat voor het uitdelen van ip-adressen het beter is dat ook de bekabelde pc op de router zit aangesloten. Kan ik dat ergens instellen?

Is dit de achterkant van je ziggo modem?
arris_402_achterkant.jpg

Dan is het geen router/modem. Heb je een netwerkkabel tussen je modem en je router?
het is ook zo dat de router aangesloten is op het modem
Zo ja, waar gaat de kabel van je bekabelde pc dan naar toe....? :confused:

Ik begrijp uit je verhaal dat zowel je router als je bekabelde pc aan je modem hangen en met maar één uitgang lijkt me dat sterk...

Laatst bewerkt:
Bedankt wederom voor je snelle reactie.
Voordat ik een laptop en een router had liep de kabel vanaf het modem naar mijn gewone pc over een afstand van een meter of tien. Hoe de aansluiting nu precies zijn tussen modem en router weet ik echt niet. Ik zit nu op mijn werk. Is het goed als ik vanavond thuis kijk hoe het precies zit en dat hier vermeld? Hopelijk kun je me dan verder helpen.

Ik zit nu op mijn werk
*solliciteren gaat* :shocked:

Haal je modem, je router en je pc's van de stroom. Sluit een netwerkkabel aan tussen de uitgang van je modem en de ingang van je router. Sluit je bekabelde pc met een netwerkkabel aan op één van de 4 uitgangen van je router.

Zet nu eerst je modem onder stroom. Wacht een minuut (of twee) totdat alle nodige lampjes branden en hij helemaal is doorgestart.
Doe nu hetzelfde met je router.

Zet nu je pc(s) aan en controleer je internetverbinding.

Laatst bewerkt:
Bedankt wederom voor je hulp Confictius. Ik had het op de volgende manier aangesloten.

De modemaansluitingen zo:
https://6miroa.bay.livefilestore.com/y1pQj5hjI_JL6k1xKdHYAIMJjqL4T-h2D3oa2nEMzFZ4SChbtkdKXJ4oaZc5JpRz4QgQ0i9XKvSQ94itmifbNoXSDqrenOAbh29/modem.JPG

En de routeraansluitingen zo:
https://6miroa.bay.livefilestore.com/y1p42ROBQvtW1MSFjv-lQkGjvfbCpjjXxD4NWZV5lcbVlc5b3Daf9siS8AjTQlPrHbW-tKs_uN2IcPzBFheYuJyEWKQzyqc5L8B/router.JPG

Ik heb nu de router tijdelijk even afgekoppeld en de kabel direct weer aangesloten op het modem. Betekent dus wel dat ik nu niet draadloos kan internetten.

Kun je misschien kijken wat ik verkeerd heb gedaan?

Laatst bewerkt:
heb je op uploaden geklikt, want ik zie nix...

Helaas...

Laatst bewerkt:
Ik heb nu de linkjes naar de afbeeldingen vermeld.
Is het zo wel te zien?

Het woord sliptong is vermoedelijk etymologisch verwant met de werkwoorden slippen of slepen. Een sliptong is zo klein dat hij gemakkelijk door de mazen van het net slipt; sliptongen worden gevangen met een sleepnet. Het Woordenboek der Nederlandsche Taal vermeldt bij sleepharing 'met een sleepnet gevangen'.

Laatst bewerkt:
Sla een afbeelding op op je buroblad en stuur hem naar Helpmij met het paperclipje hierboven

Ik heb het geprobeerd via "Plaatje toevoegen" en "Link toevoegen".
In beide gevallen zijn de afbeeldingen niet te bekijken? Bij mij werkt de link wel.
Ik zie ook nergens een paperclipje...

klik op "reageer op vraag"

Bijlagen

• paperclip.jpg
    paperclip.jpg
    3,4 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Pfff, ik heb 'm gevonden...
Toch vreemd dat ik geen afbeeldingen via "plaatje" of "link" toevoegen kan...

Bijlagen

• modem.JPG
    modem.JPG
    46,7 KB · Weergaven: 69
  • router.JPG
    router.JPG
    43,5 KB · Weergaven: 62
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan