Bekabelde Laptop en iMac krijgen geen ip toegewezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisVenemaFoto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2014
Goedenavond,

Ik heb sinds 2 weken mijn laptop (asus) , PS3 en iMac bekabeld via een Router en een HUB. Echter, er verschijnt een geel driehoekje bij mijn netwerkverbindingen. Wanneer ik dan probleemoplossing doe komt er te staan dat mijn IP adres niet klopt. Mijn vermoeden is dat zowel laptop als iMac geen ip-adres toegewezen krijgt. Automatische toewijzing staat wel aan, maar schijnbaar is dit niet afdoende.

Ik hoop dat iemand hier me kan helpen met dit probleem.

Alvast bedankt!

"Een router", dat is nogal 'vaag' aangeduid. Werkt die ook echt als een router of is het de routermodem van je provider die in bridging modus staat, zodat de apparaten díe een ip-adres krijgen geen 192.168.x.x of 10.x.x.x ip-adres krijgen maar een publiek ip-adres.
Kijk dat na.

Verder: Stel dat het een router is die je zelf áchter de provider routermodem hebt aangesloten, let er dan op dat de ene WAN/Internet aansluiting is doorverbonden met de provider routermodem, dus niet een van de LAN poorten.

Verder: Als de routermodem van de provider zich als router gedraagt en hetzelfde 192.168.x.x netwerk heeft aan de "thuiskant" als jouw eigen router, dan wordt er niet gerouteerd. Je zult in dat geval het LAN ip-adres van jouw router moeten aanpassen, bijv. naar 192.168.5.x en daarna opnieuw ermee verbinden (of je pc herstarten om hetzelfde te bereiken).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan