bekabeling tv en apparatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

saric008

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
hallo, wie kan mij helpen; mijn tv en overige apparatuur zijn niet goed aangesloten (ik heb 2 schotels, upc en een dvd recorder) ik wil met de dvd recorder van allebei de schotels op kunnen nemen en ook van analoge tv. op dit moment staat av1 1e schotel en op av2 de dvd recorder en als deze uit is dan heb ik 2e schotel op av2 maar alleen beeld geen geluid.
een ander groot probleem is dat als ik dvd recorder programmeer om schotel 1 (av1) op te nemen dan neemt hij alleen een kwartier half uur op en gaat dan op zwart beeld. waar zou dat aan liggen?
bedankt alvast voor jullie antwoorden.

Die AV-1 en -2.. Dat gaat over de DVD-recorder, of over de TV.? Je wilt 3 verschillende bronnen opnemen. Met mijn eigen recorder kun je externe bronnen maar op 1 vd inputs opnemen. Daar lijkt het hier ook op, maar zal in de manual staan beschreven.. Je zou evt. de verschillende bronnen op een een AV-receiver of video verdeel-kastje kunnen aansluiten.
Over de laatste vraag: Is het opgenomen beeld wel vd goeie lengte, maar speelt het na een half uur zwart af?

hoi,
die av1 en av2 dat is van de televisie. op av1 heb ik geen probleem, dat laat mijn 1e schotel zien. alleen av2 dat is dus de dvd en als die uit is de 2e andere schotel, maar zonder geluid. beeld is er dus wel. maar waarom heb ik geen geluid? en als ik dus ga opnemen van de 1e schotel av1 , dan heb ik na een half uur alleen maar zwart beeld, hij neemt wel op, maar zwart beeld. sorry heel moeilijk uit te leggen voor mij.

Hoe is die 2e schotel dan aangesloten? Ik tel 3 bronnen, en 2 ingangen..
Als de opname zwart afspeelt, dan zit het probleem dus in de sat-decoder. Staat daar een Timer aan? Om een externe bron met een DVD-recorder op te nemen, moet je de externe bron programmeren, en moet de recorder uitstaan. De recorder schakelt aan en in opname zodra de externe bron (in jouw geval de sat decoder) aan gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan