bekabelings probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

fishman

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2005
ik heb problemen met mijn bekabeling van mijn netwerk, als ik een netwerktester aansluit geeft hij geen problemen aan.
Alles blijkt dus in orde, maar als ik pc aansluit krijg ik geen connectie met de router.
Kent er iemand een oplossing voor dit probleem of wat heb ik fout gedaan(of over het hoofd gezien).

zo een spontane reactie heb je wel automatisch ip adressen aanstaan in je netwerkkaart.
staat in je router dhcp wel aan.
gebruik je de juiste kabel.
welke router is het
welke provider is het

Waarom geef je de kabel de schuld? Branden de lichtjes op de netwerkkaart wel?
Werkt het met een andere kabel wel?
Zijn de drivers wel geinstalleerd voor de netwerkkaart?
Zit de kabel wel geklikt in de kaart?

de router is een us robotics,
en alle verbindingen in heel het huis werken wel met dezelfde laptop, we hebben zelfs een kabel van 20 meter uitgerold (een niet zelf gemaakte) en geprobeerd en deze werkte perfect. Dus kan dit bij mij maar 1 ding zijn en dat is de kabel. De instellingen van de router en de pc staan goed, want deze werkt wel op de andere plaatsen in huis.

provider doet er hier niet toe, en ik weet wel dat de kabel moet insteken om verbinding te krijgen.

Laatst bewerkt:
heb je die kabel zelf gemaakt.
zo ja hoe is de kleurcode die je aangehouden hebt.

Had muurpluggen van nico gekocht, en de kleurcode vanop het schematje gebruikt, maar iemand had me gezegd dat ik eens een ander paartje moest proberen, dus nu zijn ze in de volgende volgorde aangesloten

bruin
bruin/wit
groen
groen/wit
blauw
blauw/wit
oranje
oranje/wit

zo zijn ze op beide zijden aangesloten nu

Dat is NIET de juiste aansluiting:

oranje/wit
oranje
groen/wit
blauw
blauw/wit
groen
bruin/wit
bruin

Dit is de enige officiele manier van aders in een rj45

Sorry,het schiet mij net weer te binnen,verkeerde kant van het kaartje gelezen

Laatst bewerkt:
@ doe-dit-dan.

een cross kabel is alleen nodig tussen een verbinding van twee netwerkkaarten.
hier is sprake van een router dus is een straight de enigste juiste aansluiting en de kleurcode is de enigste juiste van M@rio.

@Fishman, sluit de kabels aan zoals M@rio aangeeft en het gaat werken.

morgen namiddag eens proberen en hopen dat het lukt, ik laat jullie wel iets weten, alvast bedankt

nee :(

Heb de kabel aangesloten zoals hierboven staat vermeld en de tester nog eens gaan halen en de kabel verbinding was goed, maar geen verbinding met het netwerk hier thuis.
Weet er nog iemand iets anders?

Wat voor een tester heb je gebruikt?

Je hebt aan beide kanten dezelfde indeling gebruikt qua aders?

Ja, heb langs beide kanten de juiste aders gestoken

de test, kan geen merk en type zegen, omdat dit eentje was dat ik mocht gebruike van een winkel. Wat k wel weet dat hij enkel de verbinding test tussen de 2 kanten van de kabel, en dit op basis van stroom. (Dat was de uitleg van de winkelier)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan