bekende gegevens laten zien en hier in volgende cellen aan toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

adpeterse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
Ik heb een wedstrijd schema in een tabel.
Deze wil ik voorprojecteren en dan de voorspelling van de uitslag in een andere tabel plaatsen
Hoe doe ik dit. Vantevoren bedankt, Ad

Inderdaad met access
Misschien ter verduidelijking.
Ik heb tabel wedstrijdschema, deelnemer en tabel voorspellingen.
Als ik op een formulier de gegevens van deelnemer plaat en op dit formulier een subformulier met de gegevens van voorspellingen kan ik voorspellingen ingeven maar krijg geen gegevens van het wedstrijdschema te zien.
Als ik een query over tabel over deelnemer en wedstrijdschema gebruik krijg ik het wedstrijdschema te zien maar wordt het gegeven waarmee het subformulier gekoppeld is niet bijgewerkt.
Ik kan het wedstrijdschema wel in een apart venster laten zien
Iemand idee?

Ik barst van de ideeen.
Maar kun je eerst wat meer informatie geven?

Hoe zien je tabellen eruit (je hoeft niet alle velden op te sommen, geef de belangrijkste en in ieder geval de velden waarin de relaties tussen de tabellen vastgelegd worden)?
Wat wil je nu precies op je scherm zien?

Oke ik heb tabellen:
voorspelling wedstrijden
deelnemers
wedstrijden

belangrijkste velden:
voorspelling wedstrijden
naam - wedstrijd# - voorspelling thuis ploeg - voorspelling uit ploeg

naam+wedstrijd#=key

deelnemers
naam=key
wat tellers voor totalen

wedstrijden
wedstrijd#=key
datum - tijd - thuisploeg - uitploeg - uistlagthuis - uitslaguit

op formulier wil ik zien de naam; een subformulier
op dit subformulier na ingave westrijd# de gegvens van de wedstrijd dus datum - tijd - thuisploeg - uitploeg (uit wedstrijden)
en hierachter in te vullen de voorspelling thuis en voorspelling uit(uit voorspelling wedstrijden)

als ik op een formulier naam heb en op bijbehorend subformulier alleen wedstrijd# + voorspelling thuis +voorspelling uit kan dat maar zie ik het wedstrijdschema niet

als ik via een query de wedstrijd gegevens probeer erbij te halen wordt een deel van de key van tabel voorspelling wedstrijden niet gevuld d.i. naam(hiermee is subformulier gesynchroniseerd)

een heel verhaal ik hoop dat het nu duidelijker is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan