Veel beginners kampen met kleine probleempjes, die gevorderden binnen een zucht en een vloek opgelost hebben. Het is misschien handig ze eens bij elkaar te hebben, dus daarom deze post. (Als de moderator het er niet mee eens is, mag deze de post natuurlijk verwijderen.
)
Foutje 1.
Ik splitste m.b.v. php een txt met "explode" en stopte de delen in een MySql database.
Ik vergat "trim()" en zat daardoor met, min of meer onzichtbare, troep in mijn records, zodat de queries geen resultaten gaven.
Foutje 2.
Ik dacht er wel aan "mysql_real_escape_string" te gebruiken. Het zoeken naar een woord als As-PK's gaf wel een resultaat terug, maar het resultaat was As-PK, dus zonder 's.
Ik gebruikte namelijk zoiets als:
"<input size='80' name='woord' value='$fwoord'>" i.p.v.
"<input size='80' name='trefwoord' value=\"$fwoord\">" .
Het resultaat van '$fwoord' is namelijk in dit geval 'As-PK's' en dat is een apostrof te veel.
Hopelijk hebben andere beginners iets aan de bokken die ik schoot

Foutje 1.
Ik splitste m.b.v. php een txt met "explode" en stopte de delen in een MySql database.
Ik vergat "trim()" en zat daardoor met, min of meer onzichtbare, troep in mijn records, zodat de queries geen resultaten gaven.
Foutje 2.
Ik dacht er wel aan "mysql_real_escape_string" te gebruiken. Het zoeken naar een woord als As-PK's gaf wel een resultaat terug, maar het resultaat was As-PK, dus zonder 's.
Ik gebruikte namelijk zoiets als:
"<input size='80' name='woord' value='$fwoord'>" i.p.v.
"<input size='80' name='trefwoord' value=\"$fwoord\">" .
Het resultaat van '$fwoord' is namelijk in dit geval 'As-PK's' en dat is een apostrof te veel.
Hopelijk hebben andere beginners iets aan de bokken die ik schoot