Bekende vraag, hoe wordt ie sneller?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hypercube

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Ok ik heb dus een prima computer maar hij is zo vreselijk langzaam met opstarten en soms wil ik dat iets net ff wat sneller opstart. Ook game ik veel en sommige spellen van tegenwoordig hebben ook een high-end processor nodig (grrr, waarom nou weer) dus die moet ik misschien upgraden.

Dit is wat er in m'n kastje zit:

Videokaart: GTX 275
Processor: Intel Core 2 Duo E4400
Voeding: 600W
Moederbord: MSI P31 Neo V2
Geheugen: 2x2GB DDR2 800MHz
Opslag: Genoeg

Wat ik denk dat ik moet upgraden is de processor en ik wil ook wel eens weten wat het verschil is tussen al die verschillende soorten geheugen en de snelheden ervan.

Bedankt alvast!

- Martijn

Je werkgeheugen is snel genoeg imo. Je processor vormt je bottleneck, je graka is wel goed. Volgens mij kan de Q9550 wel op je mobo, die heb ik nu en hij is razendsnel :)

PS: Schone installatie van je besturingssysteem werkt ook goed, was dat even vergeten te vermelden ;)

Laatst bewerkt:
Geheugen:
Tegenwoordig wordt vooral ddr2 geheugen en ddr3 geheugen verkocht. De geheugens worden steeds sneller daarvoor worden dan ook anders sloten ontworpen. Ddr gaat ongeveer tot een snelheid van 2100mhz(ongeveer) en ddr2 tot 1066mhz. Als je moederbord ddr2 toestaat tot 800mhz dan kun je er alleen ddr2 in stoppen met een max snelheid van 800mhz dus 677mhz zou ook mogelijk zijn. Als u een processor upgrade zou willen doen zou ik voor dit kiezen link: http://www.azerty.nl/producten/prod...-ghz-1333-mhz-lga775-socket-l2-6-mb-doos.html
Maar ik zou liever het hele systeem upgraden.(wat is uw budget.)

Groetjes,

Meer40

Ok ik heb dus een prima computer maar hij is zo vreselijk langzaam met opstarten en soms wil ik dat iets net ff wat sneller opstart. Ook game ik veel en sommige spellen van tegenwoordig hebben ook een high-end processor nodig (grrr, waarom nou weer) dus die moet ik misschien upgraden.

Dit is wat er in m'n kastje zit:

Videokaart: GTX 275
Processor: Intel Core 2 Duo E4400
Voeding: 600W
Moederbord: MSI P31 Neo V2
Geheugen: 2x2GB DDR2 800MHz
Opslag: Genoeg

Wat ik denk dat ik moet upgraden is de processor en ik wil ook wel eens weten wat het verschil is tussen al die verschillende soorten geheugen en de snelheden ervan.

Bedankt alvast!

- Martijn
Dat tragere opstarten los je niet structureel binnen je huidige Windowsinstallatie op. Als een pc een OS heeft dat al wat langere tijd op de machine staat zonder dat het een keer ververst is middels een nieuwe schone installatie, dan gaat het opstarten op termijn steeds langer duren, ténzij je nooit programmaatjes donwload en installeert.

De enige manier om de opstart van XP écht weer snel te laten zijn is de schijf formatteren en Windows weer opnieuw installeren.

TIP: wanneer je veel tools download / uitprobeert of anderszins veel met het internet doet, maak dan een tweede of derde partitie aan en installeer XP daar nóg een keer op. Noem die XP try-XP en als je de pc aanzet om wat te gaan downloaden / klooien, kies dan die XP om van alles en nog wat uit te proberen. Zo houd je je 'echte' XP schoon en snel.

Keine bypasses om allerlei troep op te ruimen en de machine zo snel mogelijk te houden zijn natuurlijk:
regelmatig schijfopruiming doen,
controleren op virussen en spyware en
vóóral een tool als Ccleaner wekelijks gebruiken.

Het hele systeem upgraden???

Wat een onzin!!En de ts vraagt daar niet eens om.sorry hoor....
Is een op zich prima bij de tijds systeem.
Ja een processor upgrade zou een mogelijkheid kunnen zijn.Het moederbord ondersteunt zeer veel betere processoren.

Maar is er ook gedacht aan het feit waarom die zo lang over opstarten doet?
Oftewel een stukje "onderhoud"(defregmentatie etc)
wellicht starten er teveel programma's op...?

Laatst bewerkt:
Ik zat mijn bericht terug te lezen en ik vergat er idd. nog ééntje: defragmentatie!

Laatst bewerkt:
Ik zat mijn bericht terug te lezen en ik vergat er idd. nog ééntje: defragmentatie!

We dachten in ieder geval ongeveer hetzelfde...

Maar ik word doodziek als ze al zomaar roepen dat een systeem dan maar vervangen moet worden....:evil::evil:

Maar ik zou liever het hele systeem upgraden.(wat is uw budget.)
Ik sluit mij aan bij Frank. Het hele systeem upgraden?
Wat is er eind 2009 in vredesnaam mis met een GTX275 ?
Ik durf de stelling wel aan dat van de 100 pc bezitters er toch op dit moment nog wel een stuk of 80 tot 95 zijn die een mindere kaart hebben................

Ook sluit ik mij aan bij Timmeh2 : kijk of het mobo, al dan niet na een bios update, een Quad aankan, dan ben je voorlopig weer helemaal 'het heertje'.

[edit] en dat kan het mobo zo te lezen : Klik [end edit]

Laatst bewerkt:
En zoals gezegd over de processor:tja dat is een overweging van de ts zelf.idd de 4400 is niet je van het en dan een 275 erachter....:rolleyes:

Daar zou ik zelf ook ander keuze voor maken.
En gezien de cpu supportlijst van dit bord zijn er legio mogelijkheden......

Maar om nou te zeggen dat alles maar ge-upgraded moet worden??:confused:
(zit mezelf op te vreten nu)

Blijft nog wel de mogelijkheden als eerste staan van de reactie van Pasja en mij..

@hypercube : ik doe nog een schepje op de Ccleaner optie: ik durf een weddenschap met je aan te gaan dat wanneer jij nog nooit een Cleaningtool hebt gebruikt, Ccleaner na een eerste opschoonactie het register van je pc met minimaal 100 en mogelijk zelfs met 200, 300, 400 ...(?) loze registersleutels opschoont.

Je kan er van alles mee:

tuneup utlities 2009,
ik heb de pro versie, leuk programmatje!

Allemaal echt heel erg bedankt tot zover! Ben nu CCleaner aan het uitvoeren.

@meer40, je zegt dat 667mhz ook zou kunnen maar dat is toch langzamer dan wat ik al heb nu? Of begrijp ik je verkeerd :P

En ik moet inderdaad maar gewoon eens XP opnieuw installeren, dat zal een hoop schelen. Maar nog even iets; het is dus niet nodig om een nieuw moederbord te kopen? Mijn moederbord is niet een bottleneck voor een van m'n andere onderdelen? En zou ik er iets mee op schieten om een i7 te kopen i.p.v een Q9550, of is dat nog nergens goed voor? Want dan moet ik toch maar een Q9550 kopen aan de reacties te zien.
Ben trouwens daarna van plan om een tijdje niets meer te kopen, ik kan dan wel weer een tijdje vooruit mag ik hopen toch? :P

Allemaal echt heel erg bedankt tot zover! Ben nu CCleaner aan het uitvoeren.

@meer40, je zegt dat 667mhz ook zou kunnen maar dat is toch langzamer dan wat ik al heb nu? Of begrijp ik je verkeerd :P

En ik moet inderdaad maar gewoon eens XP opnieuw installeren, dat zal een hoop schelen. Maar nog even iets; het is dus niet nodig om een nieuw moederbord te kopen? Mijn moederbord is niet een bottleneck voor een van m'n andere onderdelen? En zou ik er iets mee op schieten om een i7 te kopen i.p.v een Q9550, of is dat nog nergens goed voor? Want dan moet ik toch maar een Q9550 kopen aan de reacties te zien.
Ben trouwens daarna van plan om een tijdje niets meer te kopen, ik kan dan wel weer een tijdje vooruit mag ik hopen toch? :P
667 is trager dan 800. Nieuw mobo? Nee, zou ik niet doen. De i7 past mogelijk niet eens op je mobo. (niet gecheckt)

667 is trager dan 800. Nieuw mobo? Nee, zou ik niet doen. De i7 past mogelijk niet eens op je mobo. (niet gecheckt)

Nee i7 past niet :)
Dus denk ik dat het de Q9550 maar wordt. Hoe weet ik of mijn cooler het aankan? Het is wel een mooi ding van coolermaster maar kan nergens een nummer vinden..

Nee i7 past niet :)
Dus denk ik dat het de Q9550 maar wordt. Hoe weet ik of mijn cooler het aankan? Het is wel een mooi ding van coolermaster maar kan nergens een nummer vinden..

Bedoel je de koeler van je CPU? Die word namelijk meegeleverd met de Q9550 als je de Boxed besteld.

Maareh, wat je koeler betreft, die komt toch op hetzelfde mamabord weer terug? Dus op dezelfde socket, dan moet het toch gewoon passen?? Of maak ik nu een grote denkfout??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan