• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bekijken welk type apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent277

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2021
Hoi,

Ik heb een vraag.

In Excel heb ik een overzicht met waarden.

Bijvoorbeeld:

HABWSLDIGI01
HABWSLDIGI02
HABWSLDIGI13
HABWSL04
HABRMN-W174
HABRMN-W176
HABRMN-W175
HABRMN-W173
HABVGL-W69
HABVGL-W70
HABVGL-W68
HABSVSO-W145
HABSVSO-W146
HABSVSO-W143
HABSVSO-W144

In de naam van een type apparaat zit verborgen of het een laptop, werkplek of digibord is. Bijvoorbeeld HABWSLDIGI13 (digibord) HABWSL04 (laptop) en HABRMN-W174 (werkplek)

Ik wil graag een formule maken, waarin in een nieuwe kolom het woord 'Laptop' , 'Digibord-PC' of 'Werkplek' komt te staan, als een naam zoals in de lijst hierboven duidt op een type apparaat.
Weet iemand welke formule zou werken?

Bedankt!

Met =ALS(LINKS(A1;9)="HABWSLDIG";"Digibord";ALS(LINKS(A1;6)="HABWSL";"Laptop";ALS(LINKS(A1;6)="HABRMN";"Werkplek";"Geen idee"))) moet je een eind kunnen komen.

PHP:
=INDEX({"lap";"digi";"werk"};1+NOT(ISERR(FIND("D";A1)))+2*NOT(ISERR(FIND("-";A1))))

Laatst bewerkt:
Ik krijg het niet aan de praat.

Ik heb nu dit:

Maar het werkt niet.
Links zie je een lijst net namen. Bij omschrijving wil ik dat het wordt ingevuld.

Bijlagen

Die van snb doet het prima.

Hoi Edmoor,

Zou jij (iemand) de formule kunnen toevoegen in mijn bijgevoegde bestand 'Excel.xls' zodat ik kan zien hoe hij moet? Het lukt me niet!

Met dank aan snb dus :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan