• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beknopte info uit cel halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jussie

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Goedemiddag,

Ik heb vanuit pdf een voorraadlijst in Excel gemaakt via power BI.
Elke partij goederen is opgeslagen onder een eigen referentie, te weten FER [spatie] gevolgd door 6cijfers.
Nu zijn er cellen waar dit Fer nummer met de goederen omschrijving in 1 cel terecht gekomen is. En soms bevind dit Fer nummer zich midden in een cel.
Is er een mogelijkheid om met bijvoorbeeld de vindalles formule of iets anders, te zoeken naar de combinatie FER spatie en de zes cijfers die erachter staan zodat er alleen FER 123456 zichtbaar wordt.

Hoor het graag, heb het in deze tijd nodig want betreft vitale sector in deze crisis tijd en wil straks voorbereid zijn

Jussie

Zoiets?
Code:
=ALS.FOUT(DEEL(A1;VIND.ALLES("FER ";A1);10);"Geen referentie gevonden")

Laatst bewerkt:
Super, ik kom hier een eind verder mee geweldig bedankt !
Ik zie dat het probleem zich in 2 kolommen voordoet, kan dat ook in 1 formule om de "oplossing" in 1 kolom weer te geven zodat ik 1 kolom met alle referenties krijg ?

Relevante kolommen aan elkaar vast knopen, als volgt:
Code:
=ALS.FOUT(DEEL(A1&B1;VIND.ALLES("FER ";A1&B1);10);"Geen referentie gevonden")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan