• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Belangrijk voor scriptie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ALMSCRIPTIE

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2016
Hallo,

Ik vroeg mij af of het volgende mogelijk is (een deel van mijn excel bestand heb ik toegevoegd).
In kolom H en J staan codes, die ik uiteindelijk onder elkaar in kolom F wil krijgen, voor mijn hele databestand (die is veel langer dan dit).
De code in kolom H hoort bij het nummer in firm_id_Acquirer (kolom I), en de code in kolom J bij firm_id_target in kolom K. Ik heb het in kolom F al een beetje voorgedaan met de hand, maar dat is teveel werk voor mijn hele bestand. Ik wil graag dat de codes van de acquirers en target onder elkaar, bij het juiste bedrijf (firm_id) komen. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Het lijkt er op of je deze formule voor kolom F wilt gebruiken...
Code:
[English]	=IFERROR(INDEX(H:H;MATCH(B2;I:I;0));INDEX(J:J;MATCH(B2;K:K;0)))

[Dutch] 	=IFERROR(INDEX(H:H;VERGELIJKEN(B2;I:I;0));INDEX(J:J;VERGELIJKEN(B2;K:K;0)))
Het is me alleen een raadsel waarom je kolom J en K niet simpelweg onder kolom H en I zet. Als je dan óók die 2 -nieuwe - kolommen van plek laat wisselen zodat je ID links van je resultaatwaarde staat, kan je héél simpel een VLOOKUP (vert.zoeken) functie gebruiken...

Hallo Leo,

Je vertaler uit 2003 werkt helaas niet voor 2007 en later.

O jee... Ha ha ha... Goed gezien. Had ik niet in de gaten. Zal 'ns kijken of ik die kan updaten met de nieuwere functies. Wat is de vertaling van IfError? is dat als.fout?

Laatst bewerkt:
Da's juist. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan