• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Belangrijk !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

fubukhleuven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2010
Ik ben al een tijdje bezig met een opdracht rond databasefuncties, meer bepaald de functies DBMAX, DBMIN, DBGEM en DBLEZEN. De algemene werking en het doel van deze functies heb ik al gevonden. Maar de lector eist dat deze functies zeer diep worden uitgewerkt. Zo zou ik voor DBLEZEN de voor- en nadelen van deze functie moeten bespreken en ook enkele speciale toepassingen. Tot mijn grote spijt vind ik deze nergens online en weten mijn kenissen, die zich bezighouden met ict, ook niet direct een antwoord. Mijn vraag is of er iemand boeken of sites kent die deze functies behandelen. Of misschien uit hun persoonlijke kennis een antwoord kunnen formuleren. Dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,
Fubukhleuven

Laatst bewerkt:
Ik moet als opdracht voor ict de database functie dblezen , dbmax, dbmin en dbgem bespreke , heel uitgebreid bespreken. Het doel , de voor-en nadelen , vergelijking met de functie min max en gem , speciale toepassingen , alles wa men maar kan bedenken. Weet iemand waar ik deze info zou kunne vinde ? Of kent iemand zelf de antwoorde op die vrage?

Merci
Fubukhleuven

http://www.techonthenet.com/excel/formulas/index.php

Byee VRC

Beste fubukhleuven,

Welkom op dit forum.
Ik hoop dat je met je opleiding ook het vak Nederlandse taal krijgt, want je vraag staat vol tikfouten.
Kijk ook eens hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=278800

Overigens leer je functies in Excel het beste kennen door ze te gebruiken. Maar dus gebruik van voorbeelden die je kunt vinden op dit forum of op het internet. Gebruik ook de Functie-wizard in Excel waarin de syntax van de functies beschreven wordt, de verplichte en optionele argumenten en speel daar wat mee.

Groeten en succes,

Richard

Beste fubukhleuven,

Welkom op dit forum.
Ik hoop dat je met je opleiding ook het vak Nederlandse taal krijgt, want je vraag staat vol tikfouten.
Kijk ook eens hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=278800

Overigens leer je functies in Excel het beste kennen door ze te gebruiken. Maar dus gebruik van voorbeelden die je kunt vinden op dit forum of op het internet. Gebruik ook de Functie-wizard in Excel waarin de syntax van de functies beschreven wordt, de verplichte en optionele argumenten en speel daar wat mee.

Groeten en succes,

Richard

Misschien is de woordkeuze "welkom" niet de beste als ik de rest van je post lees. Kijk, ik ben al 2 maand bezig met dit onderwerp en ben nu eenmaal niet iemand die uitblinkt in ict. Een forum raadplegen was dan ook de laatste oplossing. Mijn idee is dat als je post om commentaar te geven over mijn schrijfwijze en link te sturen met onnodige info, je niet het type mens bent dat andere mensen zou moeten helpen, op een forum dat "Helpmij" noemt. En ik vroeg niet om de juiste oplossing ik vroeg waar ik de nodige informatie zou kunnen vinden. Ik denk niet dat ik zo slecht getypt heb dat mijn vraag volledig onduidelijk werd.

Mvg fubu

Laatst bewerkt:
Natuurlijk heeft Richard gelijk.
Een weinig moeite mag toch getoond worden om de spelling te verzorgen. al was het maar uit respect voor de eventuele helper.
Er wordt zéker niet verwacht dat iedereen foutloos moet kunnen schrijven, maar de basisvaardigheden mogen toch aanwezig zijn en gebruikt worden.
Dit forum draait op bereidwillige helpers die zich dagelijks belangeloos inzetten om anderen te helpen.
En het is zeker niet aan u de eer om aan te geven wie wel of niet de aangewezen persoon zou zijn om hulp aan te bieden en:of commentaar te geven.

Succes, Cobbe

Natuurlijk heeft Richard gelijk.
Een weinig moeite mag toch getoond worden om de spelling te verzorgen. al was het maar uit respect voor de eventuele helper.
Er wordt zéker niet verwacht dat iedereen foutloos moet kunnen schrijven, maar de basisvaardigheden mogen toch aanwezig zijn en gebruikt worden.
Dit forum draait op bereidwillige helpers die zich dagelijks belangeloos inzetten om anderen te helpen.
En het is zeker niet aan u de eer om aan te geven wie wel of niet de aangewezen persoon zou zijn om hulp aan te bieden en:of commentaar te geven.

Succes, Cobbe

Ik dank zeker de mensen die een oplossing doorsturen. Maar ik kwam naar dit forum met de hoop toch een antwoord te vinden op de opdracht die ik heb gekregen en niet om commentaar te krijgen op mijn schrijfvaardigheid. Met alle respect trouwens, als je weet dat iemand nieuw is op een forum, zijn er andere manieren om aan te kaarten dat het correcte taalgebruik nodig is en dat de vraag in de vorm van een concrete probleemstelling moet worden geformuleerd. Het was inderdaad niet mijn plaats om te oordelen of Richard al dan niet aangewezen is voor dit forum, mijn excuses daarvoor. Maar ik blijf de manier waarop werd duidelijk gemaakt dat foutloos schrijven belangrijk is, onrespectvol vinden. Ik ben perfect in de mogelijkheid om vlot Nederlands te gebruiken, ik was er mij gewoon niet van bewust dat dit een belangrijk punt is op forums. Mag ik er dan ook even op wijzen dat in u post ook enkele structurele taalfouten staan, zoals bijvoorbeeld een ":" in het midden van een zin en een punt i.p.v. een komma. Al is het gewoon om aan te tonen dat dit niet zo relevant is betreffende het onderwerp.

Ik zal mijn vraag herformuleren om verdere problemen te vermijden.

mvg fubukhleuven

Ik wil mij bij de reakties van Richard en Cobbe voor de volle 100% aansluiten.
Zeker gezien de ronkende, nietszeggende en misleidende titel van deze draad.

Laatst bewerkt:
Beste fubukhleuven,

Excuses geaccepteerd. Ik heet overigens iedereen die een eerste vraag post welkom. Ik vind dit namelijk een prachtforum waarin mensen die geholpen zijn blijven hangen om anderen weer te helpen. Respectvol met elkaar omgaan hoort daar dan ook bij.

Het is niet een regel van Helpmij.nl om foutloos Nederlands te schrijven (lukt mij ook niet altijd). Maar voor mij is het een reden om een topic over te slaan omdat het mij persoonlijk irriteert.
Op Helpmij (en andere fora) leveren mensen hulp in eigen tijd (of in de baas z'n tijd ;)) en doen daarmee hun best voor hulpzoekers. Het minste wat ik verwacht is dat de hulpzoeker zijn/haar best doet. En dat betekent voor mij:
1) Zelf al een en ander in elkaar gezet hebben en dat ook te uploaden;
2) In normaal Nederlands omschrijven wat het probleem is en wat de uitkomst zou moeten zijn.

Daarnaast valt jouw opdracht volgens mij onder huiswerk, vandaar de 'nietszeggende' link.

Groeten en succes met de vergelijking,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan