Belangrijke opstart vraag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerraonthebeat

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
hallo , ik heb een belangrijke vraag.

Ik heb nu op mijn laptop Windows XP staan, en was geen orginele en die activatie dagen van 31 dagen zijn afgelopen maar ik had hem wel geactiveerd. Nu als ik mijn laptop opstart krijg ik de melding: Windows moet eerst geactiveerd zijn voordat u verder kunt, wilt u nu activeren? Als je op nee klikt sluit hij hem weer af en als je op ja drukt hoor ik dan naar het activatie scherm te gaan maar dan krijg ik het scherm met: Deze windows is al geactiveerd en kan ik alleen maar op oke klikken en dan sluit hij hem weer af. En kan dus geen kant op. Nu heb ik een nieuwe Windows XP pro en die wil ik dus installeren maar dan het liefst booten, want ik kom me windows dus niet meer op want ik kan geen kant op.
Dus heeft iemand enig idee hoe ik deze CD dan op kan starten en kan installeren zonder dat ik me windows op hoef. Of kan ik een boot cd van die nieuwe Windows XP maken?

Sorry voor de lange tekst, maar echt korter valt het niet uit te leggen.

met vriendelijke groet,
jerry

Elke Windows cd is bootable dus gewoon opstarten met de nieuwe XP cd en dan installeren. Als hij niet bootable is dan is het geen orgineel.

Hoi,

Je moet in de bios aangeven dat je van cd wilt opstarten! Daarna opstarten vanaf cd en windows xp installeren. Mocht je xp niet bootable zijn kun je dit met het gratis nlite doen!

Oke bedankt Chico, ik ben nu bezig met nLite... als het niet lukt meld ik het!

Alvast bedankt!:thumb:

Ik heb hem gisteravond helemaal keurig gemaakt met nLite en bootable gemaakt maar als ik hem in me laptop doe en wil booten dan doet hij niks en gaat hij gewoon door met opstarten.

Nog andere suggesties?

Groet
Jerry

even F12 kiezen voordat windows opstart, en vervolgens kiezen voor cd-rom.
Als hij dan nog niet wil booten, is de cd beschadigd of niet bootable

even F12 kiezen voordat windows opstart, en vervolgens kiezen voor cd-rom.
Als hij dan nog niet wil booten, is de cd beschadigd of niet bootable

Hij bedoeld dus dat je in de bios zult moeten instellen dat je vanaf cd wilt booten!
Bij elke bios versie is dit weer anders, dus F12 werkt misschien niet.

Meestal als je de pc opstart zie je onderin of bovenin het scherm "press DEL for setup" of "boot-setup" of iets dergelijks! Ook F2 en ESC word veel gebruikt om in je bios te komen! Eenmaal in je bios moet je naar "bootsequence" of iets met "boot" en hier je volgorde veranderen. Op 1- cd/dvd op 2- hdd. Vervolgens afsluiten met F10. Safe and Exit.

Nu opnieuw opstarten, en als er wordt gevraagd om op een toets te drukken, doe je dit natuurlijk. De setup zal nu beginnen. Lukt dit nog steeds niet, dan is idd. de cd niet bootable of beschadigd!

Succes..

Chico, hartstikke bedankt. Windows XP staat er weer op.

Nou heb ik alleen een ander probleem, ik wilde Service Pack 3 erop zetten en nou lukt dat natuurlijk nog niet omdat ik eerst nog SP1 erop moet zetten... nou heb ik hem gedownload en ben ik hem aan het installeren en krijg ik de foutmelding:'De productcode die voor de installatie van Windows is gebruikt, is ongeldig'.
Nou ben ik al een tijdje vandaag bezig geweest met zoeken op google of ik het kan omzeilen maar kan niks vinden?

Andere suggesties?

Groet
Jerry

Als je toch bezig bent, integreer Service Pack 3 dan met nLite.
Dan heb je volgens mij geen gezeur meer (tenminste, ik niet).

Via torrentsites of nieuwsgroepen kun je ook hele windows xp sp3 unatendded versies downloaden. dit zijn versies waar de sleutel al in is geintergreet en sp3 enz. Verder mag ik hier helaas niet op in gaan. (regels)! Verder zijn er ook zat wga tools om de updates wel binnen te halen. Google maar is op wga tools! Als je sp3 hebt gedownload kun je deze idd. ook met nlite intergreren! Mogelijkheden zat. Je zult alleen ff moeten googlen en zoeken.

Succes....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan