Belangrijke papieren scannen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

abruzzese

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Ikzelf heb nog nooit een all-in-one printer gehad en heb nu een oude printer .
Tegenwoordig heb je vooral all-in-one printers voor een lage prijs van €50,00 en dat maakt mij nieuwsgierig naar de overstap .
Ik wilde nu graag weten of die scanners van all-in-one printers ook echt voldoen in het verwerken van belangrijke papieren inscannen en deze bewaren als digitaal en als je deze dan weer nodig heb weer makkelijk kunt uitprinten .
Dit wilde ik graag weten zodat ik mijn belangrijke papieren ( A4 formaat ) kan opruimen en als ik ze nodig heb deze dan digitaal kan terugvinden .
Ik lees graag jouw antwoord als jij hiermee bekend bent .

Hoi,

Daar ben ik zeker mee bekend. Digitaliseren van documenten is een goede optie voor documenteren en archiveren.
Je gaat dan min of meer 'dossiers' aanleggen en loopt onherroepelijk aan tegen zaken die niet alleen uit A4-materiaal bestaan. Dit terwille van het completeren van dossiervorming.
Het betekent in elk geval dat je het scan-gedeelte van de all-in-one veel intensiever gaat gebruiken.
Los van de vraag of de scanner van een all-in-one daartoe echt goed is uitgerust, is het onhandig.
Een losse scanner is dan veel meer op z'n plaats. Zie de scanner als onderdeel van een all-in-one meer als een vervanger voor de fax en het zo nu en dan scannen van foto's/artikelen/boeksyllabi ... maar meer ook niet.

Laatst bewerkt:
Ik sluit me aan bij het verhaal van Van veelen. Als aanvulling wil ik nog wel zeggen dat bij lage volumes zo'n all in one prima voldoet. Aan de scankwaliteit zal het niet liggen. Ga ja hogere volumes scannen of van andere formaten, dan is inderdaad een scanner die daarvoor geschikt is een prima optie.

Inscannen en afdrukken; moeilijk om daarna het verschil tussen het origineel en de kopie te zien. All-in-one kan je trouwens ook prima als kopieer apparaat gebruiken

Ron

Dankjewel voor al die gasten die mijn vraag hebben geantwoord , ik ga vanavond naar Paradigit Maastricht zeker zo,n all-in-one kopen .
Ik ben zeer benieuwd hoe dat met die scanner werkt en tegen woordig hebben de goedkoopste al een resolutie van 1200 DPI .
Lijkt mij toch ongelooflijk fijn als ik mijn twee volle klappers met papieren digitaal kan opslaan en ander dergelijke papierwerk .
Alleen moet ik kijken http://www.paradigit.nl/p(...)printer/default.aspx wat voor een het beste bij mij past .

Ik weet niet wat je budget is, maar als printen ook een belangrijk onderdeel is, dan zou je eventueel kunnen kiezen voor een Laser all-in-one. De kosten per afdruk zijn dan vele malen goedkoper dan bij Inkjet. Let ook op of je een automatische document feeder nodig hebt.

Ik heb de HP Wireless Printer & All in One Deskjet 3050 gekocht bij Mycom.nl voor €63,99 die WiFi heeft ( heel handig ) .
Foto,s scannen naar 1200 DPI lukt mij niet en krijg dan een foutmelding ?
Wel als ik foto,s scan naar 600 DPI lukt dat wel .
Documenten scant hij automatisch naar PDF en ik kan ook kiezen naar TIF bestand maar die pakt meer ruimte in .
Mijn vraag is nu of scannen naar 200 DPI genoeg is ????
Ik lees graag jouw antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan