belastingaangifte 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

alberth

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
77
Wanneer ik het oude belastingprogramma aangifte 2007 open, dan kan ik geen oude aangiftes openen (krijg melding: C:\Documents and Settings\naam\Mijn Documenten\Belastingdienst\aangifte IB\2007 bevat geen documenten die met dit programma geopend kunnen worden. Alle voorgaande jaren worden wel met de voorgaande programma's geopend.De aangiftes zijn gemaakt onder Windows 98SE en ik heb nu XP (alleen 2007 wordt niet geopend; ook niet de aangifte gemaakt in 2008 voor de huur en zorgtoeslag voor 2008).
Wie kan mij helpen? De belastingdienst kan mij niet helpen!

Albert
 
Ik begrijp het niet helemaal: Mijn belastingaangifte 2007 staat heel ergens anders.

Zie hieronder. Zou je misschien de aangifte vanaf de W98 computer misschien in de verkeerde map gekopieerd hebben?

attachment.php


Tijs.
 

Bijlagen

  • Belastingdienst2007.JPG
    Belastingdienst2007.JPG
    25,4 KB · Weergaven: 449
Tijs,

Bij het overgaan van W98 naar XP (vanwege een chrash in W98) heb ik eerst alle bestanden van mijn harde schijf gecopieerd en later weer terug gekopieerd.
Wanneer ik nu naar mijn map E:\Belastingen ga (op mijn E-schijf) kan ik alle aangiftes IB van de voorgaande jaren gewoon inzien, behalve die van 2007 en de aanvragen Huur en Zorgtoeslag voor 2008.
Wanneer ik nu het programma opstart dan kom ik in het openingsscherm. Hier kan je een bestaande en afgesloten/ingestuurde aangifte openen, alleen dat lukt dus nu niet. Dan krijg ik de eerder genoemde melding. (zie bijlage; tekst is niet geheel kompleet op het scherm)

Ik hoop dat dit duidelijk is.

Albert
 

Bijlagen

  • schermkopie.JPG
    schermkopie.JPG
    40,4 KB · Weergaven: 92
Stuur me even een mail (klikken op mijn naam links van dit bericht, en kies voor Stuur E-mail naar dnties).

Hopelijk heb je MSN, geef dan even je MSN-naam, dan kunnen we even de mogelijkheden doorspreken of zelfs een hulpsessie-op-afstand starten met je computer.

Tijs.
 
Helaas kan ik geen email naar je versturen (geen lid of donateur of zoiets). Heb ook geen MSM. Ik had gehoopt dat het probleem wat eenvoudiger was, maar ben toch benieuwd of het is op te lossen. Maar dat moet dan maar even wachten tot morgenavond.
Bij helpmij.nl hebben ze uiteraard wel mijn e-mailadres.
Tot zover alvast bedankt.

Albert
 
Je moet niet kiezen voor Stuur een prive-bericht naar dnties, maar je had moeten kiezen voor Stuur e-mail naar dnties, zoals in mijn instructie beschreven.
Omdat ik geen verenigingslid ben, zijn prive-berichten niet mogelijk, vandaar.

Evengoed heb ik je bereikt via e-mail. Je hebt dus een berichtje in je e-mailbus.

Tijs.
 
M.b.v. Tijs achterhaald dat er geen *.ibd bestanden bestaan van 2007 op mijn computer. Die zijn blijkbaar danwel niet opgeslagen, danwel zoek geraakt.

Jammer maar helaas.

Bedankt voor het meedenken en meehelpen. :thumb:

Albert.
 
Probleem met openen aangiftebond 2007 met nieuw besturingssysteem

Goedenavond iedereen,

Naar aanleiding van de berichten van Albert, die ik tegenkwam bij het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem, heb ik mij aangemeld voor dit forum.
Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem.
Vandaag heb ik mijn nieuwe computer geinstalleerd en heb nu zo'n beetje alle bestanden van mijn oude computer naar mijn nieuwe overgezet.
Voor de zekerheid heb ik gecontroleerd of ik nog wel mijn aangiften kon openen. Allemaal ( 2004,2005,2006 ) doen ze het, behalve de aangiftebond van 2007!
Op mijn oude computer met windows 98 SE kan ik de ingevulde aangifte zonder problemen openen, maar op mijn nieuwe computer met windows vista krijg ik de melding dat er geen aangifte geopend kan worden.
Dus, Albert, het zou wel eens aan het aangifteprogramma kunnen liggen........

Zijn er nog meer mensen met dit probleem? Het is wel erg lastig straks met de aangifte voor 2008 :confused:
 
@blitskik: Er is maar 1 Windows-programma voor de inkomstenbelasting 2007. Het lijkt mij dus sterk dat de opgeslagen aangifte-bestanden onder Windows98 anders zouden zijn die onder XP, Vista e.d.

Waar het om gaat is te kijken of de onder W98 opgeslagen aangiften er ook zo uitzien als ik in de schermafdruk heb laten zien, dus xxxxxxx.ibd (waarbij xxxxxxxx staat voor je Sofi-nummer). Of dat andere bestand (ib2007, zonder extensie) nog een rol speelt weet ik niet, maar zou mooi zijn als je die ook kunt vinden, maar je hebt (onder XP etc.) blijkbaar in ieder geval het xxxxxxxx.ibd bestand nodig.

We horen wel of je beschikt over een dergelijk .ibd bestand op je W98 machine. Albert had die in ieder geval niet, maar bij hem was er een crash geweest terwijl dat bij jou blijkbaar niet aan de hand is.

Tijs.
 
verschil in 98 en vista

Beste Tijs,

Bedankt voor je reactie. Het is ook erg vreemd.

Ik heb inderdaad geen crach gehad en kan gewoon op mijn oude computer ( met 98 ) mijn aangifte 2007 openen, inzien, prints maken enz.
De aangifte gaat dus kennelijk verloren ( of er gaat iets anders mis ) bij het overzetten, want pas wanneer ik mijn ingevulde versie op de nieuwe computer ( met vista ) wil openen wordt er aangegeven dat deze niet bestaat.
De controle waarover je het hebt is vast in veel gevallen de oplossing, maar in dit geval niet.
Al mijn andere aangiften zijn prima overgekomen op de nieuwe computer en ik heb 2007 al een paar keer opnieuw overgezet, zonder positief resultaat.

Ik zou het overigens helemaal niet gek vinden wanneer er iets mis blijkt te zijn met de ondersteuning of iets dergelijks. Laten we niet vergeten dat de aangiftebond 2007 al wat meer problemen opgeleverd heeft, zacht uitgedrukt:mad:
Het installeren op 98 heeft heel wat voeten in aarde gehad........

Ik zou iedereen met dit probleem aanraden de oude versie te bewaren tot er een oplossing is, want als er iets mis gaat met het overzetten zullen we daar nog veel meer van horen en zal er een oplossing gezocht moeten worden.....
Ook zou ik de aangiftebond 2007 , al geeft deze aan dat er geen bestand geopend kan worden, niet verwijderen van de computer. Wie weet komt er een oplossing waarbij we de data alsnog terug kunnen halen.

Nogmaals bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd of we hier nog meer over horen..

Hartelijke groet,

Esther
 
@blitskik/Esther: Zou je nog kunnen vermelden of je op de harde schijf van de W98 machine zo'n xxxxxxx.ibd bestand hebt kunnen vinden?

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Ik heb nog even gekeken en ik vond een bestandstype dat begint met de letters WA
( geen xxxxxxx.ibd ? ). Het lukt mij niet om een print screen te maken, dat wil mijn toetsenbord niet...
De bestanden van de andere aangiften heb ik vergeleken. 2006 is opgeslagen in hetzelfde bestandstype en kan ik wel openen in vista. 2004 en 2005 waren van een ander type bestand en zijn ook gewoon te openen in vista.
Helaas kan ik het bewijs niet leveren, doordat de print screen niet lukt. Is daar evt. een bepaalde instelling voor? Ik gebruik het nooit, vandaar.

Groet,

Esther
 
Als je op de W98 machine nog wilt zoeken (ik ga ervan uit dat daar alleen een C: schijf is):
Start -> Uitvoeren -> command
dir /s /a c:\*.ibd


Komt er een melding van "Geen bestanden gevonden", dan wordt blijkbaar onder W98 de inkomstenbelastingaangifte niet met een .ibd extensie opgeslagen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan