Beleid voor softwarerestrictie blokkeert antivirusprogramma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Berichten
252
Hallo,

Ik kan sinds kort mijn antivirusprogramma Microsoft Security Essentials niet meer gebruiken. Als ik het programma wil opstarten krijg ik de melding "Dit programma kan niet worden geopend vanwege een beleid voor softwarerestrictie. Open Event Viewer voor meer info of neem contact op met de systeembeheerder". Net heb ik als alternatief AVG geïnstalleerd, maar daar krijg ik exact dezelfde melding.

Iemand een oplossing?

Pdka
 
Het probleem zit op mijn ouwe pc waar nog windows xp op staat. Ik heb net gekeken bij Systeembeheer -> Logboeken -> Toepassingen. Daar staat een aantal waarschuwingen betreffende Software Restriction Polocies. Die hebben inderdaad betrekking op Microsoft Security Essentials en AVG. Bij de beschrijving staat dat de beheerder de toegang heeft geweigerd met de beleidsregel..................... Zie ook bijgevoegde screen capture. Zowel bij Micosoft Security Essentials als bij AVG gaat het in de verschillende waarschuwingen steeds om een andere berleidsregel.
 

Bijlagen

  • Capture2-9-2008-12.25.172-9-2008-12.26.114-9-2008-10.16.2123-12-2013-16.04.43.jpg
    Capture2-9-2008-12.25.172-9-2008-12.26.114-9-2008-10.16.2123-12-2013-16.04.43.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 112
Kijk dan eens in het groepsbeleid van Windows XP welke regel(s) je daarvoor kunt uitschakelen.
De werking van Group Policies (Groepsbeleid) kun je hier nazien:
http://support.microsoft.com/kb/307882/nl
 
Ben ik weer. Ik loop vastr bij onderstaande stap 5. 'Groepsbeleid' komt niet voor bij de beschikbare zelfstandige modules.

1.Klik op Start en klik vervolgens op Uitvoeren
2.Typ in het vak openen MMC, en klik vervolgens op OK.
3.Klik in het menu bestand op module toevoegen/verwijderen.
4.Klik op toevoegen.
5.Klik onder Beschikbare zelfstandige modules, klik op Groepsbeleid en klik op toevoegen.
6.Als u niet bewerken, beleid voor de lokale Computer wilt, klikt u opBladeren om te zoeken van het groepsbeleidsobject dat u wilt. Geef uw gebruikersnaam en wachtwoord als daarom wordt gevraagd en klik wanneer u naar het dialoogvenster Beleidsobject SelectGroup terugkeert , op Voltooien.
 
Ik kan het helaas niet voor je nakijken omdat ik geen Windows XP bij de hand heb. Misschien dat iemand anders het weet.
 
Omdat het kennelijk wel staat ingesteld ging ik niet uit van de Home editie, maar wie weet.
 
Op betreffende PC staat XP Home Edition. Gpedit.msc wordt niet herkend.
 
Off topic:
Mijn bovenkamer ook, om dezelfde reden.
Ik bedoel, er brand nog wel licht, maar er is niemand thuis :shocked:
 
Ik krijg bij dir *.pol /a de melding dat het bestand niet gevonden is.
 
Het is me gelukt om AVG te de-installeren in de veilige moudus met netwerkmogelijkheden.

De-installeren van MSSE lukt niet in de normale modus (melding: "Er is een fout opgetreden tijdens het verwijderen van MSSE. Mogelijk is dit onderdeel al ongedaan gemaakt") noch in de veilige modus met netwerkmogelijkheden (melding: "MSSE kan niet worden geïnstalleerd op een computer in de veilige modus").

Ik heb het in de normale modus ook nog geprobeerd met REVO Uninstaller. Lukt ook niet (melding: "De uninstaller van het programma werkt niet! Mogelijk een ongeldige installatie-opdracht!".

Ik kap er nu even mee.

Prettige kerstdagen!
 
PC gescand met Hitmon Pro Kickstart. Geen schadelijke software gevonden.
 
Ik heb het lek boven, geloof ik. Nadat Hitman Pro Kickstart niets opleverde, heb ik Malwarebytes Anti-Malware gedraaid (snelle scan). Leverde Trojan.Dorkbot.ed en Trojan.Ransom.gend op. Na het verwijderen daarvan heb ik MSSE kunnen deïnstallereren en opnieuw kunnen installeren.

Dank voor je ondersteuning!
 
Bedankt voor je tips. Ik zal ze ter harte nemen (voor zover ik dat an niet deed). Ik heb overigens ook nog een volledige scan met MBAM gedaan. Leverde nog wat resten van Dorkbot op en in een rar-bestand Trojan.MSIL.Disfa.

Ik zet het bericht op opgelost.
 
voila sé Malwarebytes is een must voor je pc naast je antivirus,als iedereen die zou gebruiken zouden er veel minder slachtoffers vallen erdoor ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan