Belkin 54g: bestaat dit nog? Of is dit verouderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hallo allemaal,

Al jaren maken we gebruik van onze Belkin 54G router. Dit gaat prima, zowel bij ons als bij mensen in onze omgeving die dezelfde router hebben.

Bestaat deze router nog? Of is het principe van 54 Mps inmdidels achterhaald? Op internet staan ook routers met een doorvoersnelheid van 150 / 300 Mps? Werkt dit verder hetzelfde? Wat is wijs? Iemand tips, advies, aandachtspunten?

Deze vraag vanwege een nieuw aan te leggen draadloos netwerk bij iemand anders.

Groetjes,

Jolanda

Routers zijn zoals je zelf aangeeft nog steeds goeod bruikbaar.

Maar het gaat om je abo!
Als dat sneller is, zal je ook een router moeten hebben welke die snelheden aan kan, anders heb je niets aan je snelle abo.
Uiteraard dient de netwerkaart ook de hgekozen snelheden aan te kunnen.

G routers bestaan niet meer nieuw.
Alle huidige technieken zijn Backwards Compatible met G dus geen probleem......

Volgens mij gebruikt 802.11G een antenne, wifi b/g/n meerdere, waardoor het meer verdeelt is en er hogere snelheden kunnen worden behaalt.

Bedankt voor ieders reactie.

Ik weet inmiddels dat het gaat om een abonnement met (maximale) doorvoersnelheid van 20 Mbs. Dan zou je - theoretisch gezien - toch met een 802.11g router prima zitten, aangezien deze een doorvoersnelheid heeft tot 54 Mbs?

Mijn andere vraag vraag zou zijn: heeft iemand een tip welke Belkin router aan te schaffen? Uiteraard met N-functie, maar dat is inmiddels bijna vanzelfsprekend begrijp ik. Het gaat om een huishouden met totaal 2 computers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan