Belkin ADSL : alles groen, geen internet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

opopanax666

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
hey guys,

Skynet.be ADSL
Win XP SP2
Zonealarm Pro
Belkin ADSL modem + wireless-g router

Belkin aangesloten, web-config gedaan en alle lichtjes zijn groen (Power, LAN, Wireless, ISP & Internet), maar als ik google probeer, krijg ik niets. Ik gebruik de router niet, dus in de config staat hij op modem alleen, geen PPPoE, of PPPoA (deze gaven "no connection").

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt voor de feedback!

probeer eens te pingen naar je router

werkt dat ping dan eens naar een site.

start-->uitvoeren--> cmd +enter --> typ ping en dan het adderes van je router (bijv 192.168.1.1)

Wel, pingen naar de router/modem werkt (192.168.2.1), maar "ping www.google.com" werkt niet...

En ik heb geprobeerd met Zonealarm aan én uit...

Laatst bewerkt:
Kijk eens op deze pagina

Het gaat om het WAN connection deel.

NB: Het gaat hierboven dan wel om een Linksys modem, maar dezelfde WAN instellingen zijn voor je Belkin ook van toepassing. In afwijking van wat er op bovenstaande pagina staat, zou ik Keep-Alive in de Belkin wel aanzetten, als daar een optie voor is.

Succes,

Tijs.

Ping dan eens naar: 64.233.183.147
Dat is het IP van www.google.nl
Als je daar wel naar kan pingen dan is er mogelijk iets mis met je DNS toewijzigen

Mag ik zo vrij zijn iedereen die replied te verwijzen naar mijn vorige post in deze thread en naar de melding van de poster, die zegt:

Ik gebruik de router niet, dus in de config staat hij op modem alleen, geen PPPoE, of PPPoA (deze gaven "no connection").

Voor Skynet is PPPoE nodig, die moet dus eerst geconfigureerd worden. Tests als Ping etc. naar Internet adressen hebben momenteel geen enkele waarde, omdat de hele Internet verbinding niet is geconfigureerd. De verbinding met Internet moet dus eerst gefixt worden. Hopelijk kan mijn vorige post daarin behulpzaam zijn.

Tijs.

Oké, 't was al een tijdje dat ik mijn modem moest installeren, dus effe vergeten dat voor het configureren van login en paswoord er "@SKYNET" achter mijn login moest :o Alles werkt nu zoals het hoort...

Dank u allen voor de hulp en de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan