Belkin ADSL Modem with Wireless G router wordt erg warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

syvandijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
3
Ik gebruik al een tijd een Belkin ADSL modem with Wireless G router. (F5D7632-4)
Het is mij nooit eerder opgevallen, maar deze blijkt erg heet te worden. De houten tafel waar hij opstaat wordt er helemaal door verwarmd. Is dit normaal?
Ik zet hem nu maar uit 's nachts voor de zekerheid.

Alvast bedankt voor de input.
Sandra
 
Hoi,

Kennelijk toch wel een probleem, want in de regel worden die dingen niet zo warm (nou ja, ik had vroeger een Tornado router die ook aardig warm werd, maar dat was dan ook echt een 'oudje').
Bovendien betekent dat, dat het een 'energieverslinder' is.
Toch zou ik hem maar niet uitzetten, maar op een 'brandvrije' ondergrond plaatsen.
En dan maar zien waar het schip strand ......
Je hebt in elk geval een goed argument om eens een kwalitatief goeie aan te schaffen als hij er mee ophoud ...... toch?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord. Waarom zou je hem 's nachts niet uitzetten? Is het slecht om hem vaak aan en uit te schakelen?

(liever slecht voor de router dan risico voor ons zou ik denken..)

Gr,
Sandra
 
Bedankt voor je antwoord. Waarom zou je hem 's nachts niet uitzetten? Is het slecht om hem vaak aan en uit te schakelen?

Hoi,

De reden waarom je hem uitzet is omdat je hem te heet vindt worden en omdat je dat niet vertrouwd .... tóch?
En .... er is iets met die router aan de hand .... óf niet.
Als er niets mee aan de hand is, wordt 'ie gewoon erg warm, maar moet je hem aan de andere kant ook gewoon aan kunnen laten staan (het werkt zo ongeveer als een telefooncentrale of je adsl- of kabelmodem, die er op gemaakt zijn om constant aan te staan).
Het enige wat je dan moet doen is hem op een ondergrond zetten die niet zo brandgevoelig is ....

Maar op zich is er niets op tegen om het ding uit te zetten hoor. Doe ik ook. Niet omdat hij te heet wordt (hij wordt niet eens lauw :D, heb een netgear, prima merk!) maar om energie te sparen.
Soms echter gaat het ook - met name bij een goed beveiligde draadloze verbinding - niet altijd goed: je zet je router weer aan; je haalt je laptop of pc uit de slaap- of sluimerstand en ..... je krijgt geen verbinding.
Dat heeft met de DHCP te maken: het automatisch toegewezen ip-adres is gewijzigd als je de router opnieuw aanzet, maar de uit slaapstand gehaalde computer gaat nog immer uit van het 'oude' ip-adres. In zo'n situatie kan het dus elke keer nodig zijn om je netwerkverbinding opnieuw te herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Teun,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb gelukkig nog geen problemen gehad met het verbinding maken nadat de router uit heeft gestaan. Ik ga langzamerhand toch ook eens op zoek naar een router die lauw blijft ;-)

Gr,
Sandra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan