belkin g router probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart150

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
hallo,

ik heb het volgende probleem:
heb een belkin g router F5D7230-4.
werk met windows vista en zit bedraad aan de router

als ik de NAT functie ingechakeld heb, krijg ik alleen lokaal verbinding.
zodra ik de NAT funcite uitschakel heb ik verbinding met internet.

een firmware-update werkt niet omdat ik geen verbinding met internet heb.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

hallo,

ik heb het volgende probleem:
heb een belkin g router F5D7230-4.
werk met windows vista en zit bedraad aan de router

als ik de NAT functie ingechakeld heb, krijg ik alleen lokaal verbinding.
zodra ik de NAT funcite uitschakel heb ik verbinding met internet.

een firmware-update werkt niet omdat ik geen verbinding met internet heb.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

Schakel de NAT functie uit:D

ja maar als ik dat doe kan ik niet meer inloggen via 192.168.2.1
om andere computers in te stellen, want naast de vast bedraade computer moeten er ook 2 laptops op en een ps3.

hoe op te lossen?

Welk apparaat bevindt zich vóór je Belkin router? (Merk + type)
Welke provider heb je?
Welk netwerkpoort van de Belkin heb je aangesloten aan de provider-modem? De Internet/WAN poort of de LAN-poort? De Belkin hoort met de WAN poort aangesloten te zijn (is die ene 'losse' netwerkaansluiting, dus niet een van de 4 LAN-poorten gebruiken).
Wat heb je allemaal lopen aanpassen in de router (dus via http://192.168.2.1 ipv. via de meegeleverde CD-rom?)
Kijk ook even na of in de webinterface van de Belkin onder Internet WAN -> Connection type "Dynamic" is ingesteld.

Verder hoor je eigenlijk (afgezien van het draadloze gedeelte) helemaal niets aan de router aan te passen: De standaardinstellingen staan al goed voor een breedband draadloze router. Dit natuurlijk wel nadat je de providermodem minstens een kwartier uitgeschakeld hebt vóórdat je 'm weer aanzet en aansluit op de WAN/Internet poort van je router.

Succes,

Tijs.

nja alles werkte hier, maar er komt een laptop bij waardoor de router gereset moest worden omdat de code verder niet meer bekend was.

heb hem gereset en geprobeert opnieuw op te starten. helaas tot geen goed resultaat

alvast bedankt

Tsja, zonder de stappen die je gezet hebt kunnen we hier ook niet veel, lijkt me.
Alvast: NAT moet gewoon aanblijven, anders gaat het uitreiken van ip-adressen (via DHCP) niet werken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan