Belkin N600DB

Status
Niet open voor verdere reacties.

willymanteleers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2012
Beste, in de garage heb ik een Linksys E4200 router staan, deze is met een utp-kabel verbonden met een Belkin N600DB router. Alles werkt perfect, ik heb toegang tot de settings van de Linksys, maar kan geen toegang krijgen tot de settings van de Belkin. Wie kan mij helpen? Ik wil de naam en paswoord van de Belkin veranderen.
In de settings van de ? Linksys zie ik alle computers en draadloze printer staan, maar de Belkin vind ik er niet in terug.

Alvast bedankt voor de tips.

Dan zul je toch eerst eens aan moeten geven wat je aan de Belkin hebt ingesteld vóórdat je 'm verbond met de linksys.
Ik gok dat je alleen DHCP serving hebt uitgezet op de Belkin, de Belkin met een van zijn 4 LAN aansluitingen hebt doorverbonden met de Linksys, maar niet de moeite hebt genomen om het LAN ip-adres van de Belkin zo in te richten dat die ligt in dezelfde reeks als de Linksys.
Als dat klopt, dan zul je handmatig een ip-adres moeten instellen op je bedrade verbinding die hoort bij de standaardreeks van de Belkin. Volgens deze instructie zou je dan dus een IPv4 ip-adres moeten toekennen aan je bedrade verbinding in de 192.168.2.x reeks, bijv. 192.168.2.200 en daarna bedraad aansluiten aan de Belkin en daarna http://192.168.2.1 aanroepen om de configuratie te kunnen veranderen. Kies daar dan "Set it up manually", conform deze handleiding om je aanpassingen te doen.

Tijs.

Beste, bedankt voor de snelle reactie. Het is een bestaande installatie in een huurhuis. De huisbaas kan mij weinig info geven, want de vorige huurder heeft dit allemaal geinstaleerd en alleen de login van de Linksys achtergelaten en de gast login van de Belkin.

Ik zou zeggen: probeer hoever je komt met mijn instructie.
Daarna op de bedrade verbinding zowel ip adres als dns servers op Automatisch toewijzen terugzetten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan