Belkin Printserver wordt niet gevonden in het netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nerowolf88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2010
Hallo,

Ik heb laatst een Belkin Draadloze G alles in een printserver gekocht. Maar als ik deze wil installeren en aansluiten, kan ik hem niet vinden in het netwerk.
volgens het boekje van belkin moet je hem eerste via lan kabel aansluiten,(wat ik dan ook doe) vervolgens bij het installeren van de bijhorende software kom je bij een schermpje waar hij gaat zoeken naar de printserver maar daar word niks gevonden...

Wat kan ik doen zo dat de setup van de printerser toch de printserver ziet en ik verder kan gaan met het instellen ervan?

Ik op mijn pc met windows vista, windows defender uitgezet dit is volgens mij mn enige firewall en ook in mn router heb ik als het goed is al mn beveiligingen uit gehad, maar de printserver werd nog steeds niet gevonden

wie weet raad????

Eerst het ip adres van je printserver achterhalen.
Invoeren in je webbrowser, en wellicht een gebruikersnaam en ww. invoeren.
Ziedaar een op menu (webbase) waar je alles kunt instellen.
Nou weet ik uit ervaring, dat een printserver een beetje lastig is om te configureren, maar pak gerust de manual erbij en je komt er wel uit.

PS. Eerst de stroom eraf, utp kabeltje eraan stroom erop.

jah ik had al zoon vermoede dat het zo ongeveer zou moeten net als het instellen van je router zegmaar, maar van de printserver heb ik geen IP adres...
in de (beknopte) handleiding staat verder ook niks over het ip adres, op de onderkant van het apparaat staat wel een wlan mac adres: 00173f305e82 . maar als ik dit invoer in mn web brouwser (goolge chrome) dan krijg ik: kan de pagina niet vinden...

dus hoe kan ik dat ip adres achterhalen?

jah ik had al zoon vermoede dat het zo ongeveer zou moeten net als het instellen van je router zegmaar, maar van de printserver heb ik geen IP adres...
in de (beknopte) handleiding staat verder ook niks over het ip adres, op de onderkant van het apparaat staat wel een wlan mac adres: 00173f305e82 . maar als ik dit invoer in mn web brouwser (goolge chrome) dan krijg ik: kan de pagina niet vinden...

dus hoe kan ik dat ip adres achterhalen?

Ik heb de handleiding nog is goed door gekeken en daar staat toch een ip adres is 192.168.2.253, dit is het standaar ip adres.
maar als ik dit ip adres in mn webbrouwser intik dan krijg ik: Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met 192.168.2.253
dus dat schiet nog niet egt op...

Heb je hem aan een (utp) kabeltje hangen.
Het draadloze krijg je anders niet aan de gang.
Als je hem hebt ingesteld, kun je de draad er weer verwijderen.

jah ik heb hem gewoon aan met een lan kabel verbonden, keurig volgens het boekje :P.
maar ik kan er niet in komen met het standaart ip adres, en ik weet ook niet welk ip adres ie anders zou moeten hebben gekregen

dus ik kan de printserver niet benaderen, dus kan ik hem niet instellen....:S

Bedankt voor dat programmatje... maar helaas vind hij niks :S

als ik in mn router kijk dan zie ik wel iets staan wat als het goed is geen computer is (van wegen zn naam)Naamloos.jpg
maar als ik dit IP adres intyp in google chrome of internet explore dan zegt ie: de webpagina is niet beschikbaar...

maar ik weet ook niet cker of het wel het juiste ip adres is...

Zijn er nog mensen met ideeen over hoe je het IP adres van de print server kunt achterhalen,
of een andere manier om je printserver in te stellen??:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan