Belkin router als switch gebruiken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdonkers

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Ik moet een switch hebben voor boven.

Ik heb beneden een router en een draadloze router. Daaraan 1 kabel naar boven zodat ik boven ook gewoon kabel internet heb en draadloos voor me telefoon. Maar sinds gisteren heb ik een 2e pc boven, en er kan geen kabel meer naar boven door dat het gat te klein is in het plafond. Nu zocht ik dus een switch en kwam een vriend van mijn aan met een Belkin router: KLIK Die wou die ruilen voor mijn COD WaW. Maar kan ik dat ook gebruiken als switch op die manier ?

Thanks! ;)

Kan wel, maar dan moet je allerlei zaken regelen. Zeker als de computers beneden een verbinding moeten kunnen hebben met de computers boven. Denk dan aan zaken als port forwarding.

Een simpele switch kost iets van €29,- en kun je gewoon inprikken. Meer is niet nodig.

Ben toch even de route kwijt...:rolleyes: Je hebt beneden al twee routers? En daar wil je dan een switch bij?

yup dat kan gewoon. Is een leuke ruil en spaart je 29 euro, en je hebt ons toch gewoon voor het doen van de instellingen :) Maar inderdaad ... het wordt wel even stoeien met de instellingen, zodat ze in dezelfde IP range liggen. DHCP uitzetten op de 'switch' doet al wonderen.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan