Belkin Router/Modem F6D46304 in combinatie met Belkin Router F6D42304 werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

iBram

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Als eerst hadden we een netgear router + modem en die werkte zonder storing. Dus ik weet zeker dat het niet aan de internet verbinding ligt. Nadat die kapot is gegaan hebben wij een Belkin F6D4630-4 Router + Modem gekocht voor thuis, en omdat wij een camping hebben; hebben we een kabel naar de bar gelegt en daar een Belkin F6D4230-4 Router neer gezet. Het duurde al een tijdje voordat internet op bijde plekken werkte, en na veel contact te hebben gehad met Belkin is dat gelukt. Ik heb de router in de bar als AccesPoint neer gezet.

Het probleem is dus dat hij heel vaak stoort. Om de 5 � 10 minuten ligt het internet eruit en moet ik weer 2 minuten wachten voordat ik verder kan (met windows 7 zie ik dan een geel driehoekje staan en eerst staat er "geen netwerkverbinding" en dan "geen internetverbinding". Problemen oplossen werkt niet omdat hij de tijd niet heeft om het probleem te vinden want dan is internet alweer terug). Wij bellen hier vanuit Frankrijk met een skype telefoon en die stoort dus ook regelmatig. Ik heb zelf een Laptop op Windows 7, maar de skype telefoon heeft het ook en ik ken mensen met een Macbook die het ook hadden hier. Ik heb al meerdere malen geprobeerd met een schone lei te beginnen en alles opnieuw in te stellen, maar dan doet hij het eerst goed en na 2 dagen krijg ik het weer. Het is niet dat hij overbelast is want zoveel mensen zijn er niet.

Voor verdere info staat mijn IP adres thuis op 192.168.2.1 en in de bar 192.168.1.25. Ik heb ook al geprobeerd om de IP adressen op elkaar in te laten gaan, zoals 192.168.1.1 tot 192.168.1.24, en dan 192.168.1.25. Maar het werd er niet beter op.

Hoe kan ik dit oplossen want het begint erg vervelend te worden...

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Even voor mijn idee vorming de kabel die je gelegd hebt hoelang is deze plus minus? en is dit een afgeschermde kabel

Laatst bewerkt:
Het is een oude faxlijn van zo'n 20 meter lang. Ik heb hem niet zelf gelegd dus ik weet niet of hij afgeschermd is, hij lag er al toen wij hier kwamen. Maar het probleem is niet alleen in de bar maar ook thuis. Ik merk wel dat het minder is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan