Belkin router usb poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pollerita1

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2012
Hoi allen

Het betreft een draadloos netwerk met een nieuwe asus laptop model r704a, besturing systeem momenteel win 8

We hebben hier een epson printer stylus scanner sx 400 en die zou normaal moeten herkend worden door de belkin router belkin play n750 db. Deze heeft 2 usb poorten, ik heb een andere printer er op aan gesloten van kameraden een canon en een hp maar hij herkent ze maar niet! Als je een harde schijf met usb aanhangt, geen probleem dan idem met usb stick enz...geen probleem

Heb windows7, windows 7 terug geinstaleerd, en nu windows 8, ook alle nieuwe drivers terug opnieuw gedownload, niks werkt!
Voor de epson,canon ,hp, en voor de belkin heb ik de nieuwste drivers gedownload en toch lukt het maar niet.

Hij ziet de printer wel maar vanaf de moment hem zou moeten gebruiken loopt het mis. Heb de printer en de router al geherinstalleerd, fabrieksinstellingen...., naar maar niks helpt.

Heb contact opgenomen met Belkin Belgie en daar beweren ze dat het onmogelijk is om op de usb poort een multifunctionele printer op aan te sluiten omdat die meerdere signalen uitzendt. Een gewone simpele printer zou wel lukken zeggen ze daar ........en dat in de tijd van tegenwoordig

Ik ben heel heel content van het heel sterk signaal, en als het echt niet lukt op deze modem, dan heb ik nog een dlink 635 met usb uitgang en daar lukt het wel op maar deze die zend zo sterk niet uit. Kan ik misschien deze koppelen aan de belkin modem zo dat ik toch langs daar kan printen? Of een printer server kopen? ik weet het echt niet meer!!! Ben er al twee weken mee bezig 's avonds. Nu print ik via bleutooth maar dat is ook niet wat het moet zijn.

Weet iemand raad aub?

Bij voorbaat dank

kijk eens of er een vinkje staat naast "printer offline gebruiken", indien ja haal dit weg.
kan je een vast ip adres aan de printer toekennen ipv eentje dat door dhcp wordt bepaald?

Printer offline, dat staat af. Dacht in het begin dat het dat was.
Maar de printer een vast ip adres geven? Het is opgenomen in een netwerk maar geen netwerkprinter. Gewoon via usb.
Ik zie ook nergens in de configuratie van de router ook nergens om een vast ip te geven aan de printer?
Daar ben ik eigenlijk niet zo in thuis.

bedankt al in elk geval

ik veronderstel dat je het troubleshooting gedeelte van je belkin router manual hebt doorgenomen? meer bepaald wat er op pag. 14 staat?
Let op: U moet op alle computers die de printer zullen gebruiken,
zowel de Belkin-software als het printerstuurprogramma
installeren. Als het printerstuurprogramma niet is
geïnstalleerd, dan krijgt u van de Belkin USB Print and
Storage Manager de vraag of u dat alsnog wilt doen.
Unquote
Dat van die multifunctionele toestand kan wel kloppen. Faxen en scannen zal niet mogelijk zijn maar gewoon printen moet kunnen.
In de belkin manual is ook sprake van de USB print en storage manager maar zonder verdere details. Is het mogelijk om eens screenshot(s) hiervan te posten, zodat ik de instellingsmogelijkheden eens kan bekijken?

print ook eens een testpagina uit op je printer en laat ff weten welk printer protocol er staat "RAW" of "LPT" en of er soms een poortnr wordt vermeld (iets zoals 9100 bijvoorbeeld).

Bij het protocol staat inderdaad Raw geselecteerd.
Bij het usb van de belkin router kan je niet veel veranderen. Maar daar ligt volgens mij het probleem niet aan omdat het met een usb stick of harde schijf geen enkel probleem oplevert.
Maar inderdaad Als het printerstuurprogramma niet is
geïnstalleerd, dan krijgt u van de Belkin USB Print and
Storage Manager de vraag of u dat alsnog wilt doen. En dat gebeurt dus niet. Heb op allerlei manieren al geprobeerd maar niks helpt

Bedankt om in elk geval al zoveel moeite te doen

grts paul

Laatst bewerkt:
Hallo Paul
Dit is een moeilijke. Het feit alleen dat je een printer op die router kan aansluiten betekent dat er een printserver functionaliteit in dat toestel zit. En er kan geen communicatie met de printer mogelijk zijn zonder een ip-adres. In apparaten en printers, klik eens rechts op het icoon van je printer en dan op "eigenschappen van printer". Onderaan ditzelfde venster staat "eigenschappen" maar daar klik je niet op. Selecteer dan de tab "poorten" en post eens wat er staat aangevinkt.

Kom je in je router nergens een menu tegen via dewelke je de op dat moment aangesloten toestellen met hun ip-adres kan zien?
Mvg
Johan

Diet is wat ik vind in de router over

Leasetijd > Geeft aan hoe lang de DHCP-server het IP-adres voor elke computer bewaart. Dit staat op altijd verbinden, kan je instellen op minuten, dagen ........

DHCP-server > Aan staat op aan natuurlijk
Doordat de DHCP-serverfunctie automatisch een IP-adres aan elke computer in het netwerk toewijst, is het opzetten van een netwerk bijzonder eenvoudig. Hier hoeft u niets te veranderen. Meer informatie

Beginadres van IP-pool > . . . 192.168.2.2
Eindadres van IP-pool > . . . 192.168.2.100

en het ip adres van de router is 198.162.1
dus het vorige ligt perfect in die range voor zoveel ik ervan ken zelle.
Ik heb de router ook een statisch (vast ip) gegeven ook niks geholpen.

Voor de rest vind ik er niks van terug.

Dat is inderdaad een ander kwestie, soms geeft hij aan dat er een usb1 en usb2 virtuele poort is, maar die is er daar weer wel en dan weer niet. Met een harde schijf of usb stick blijven deze poorten wel stabiel. Maar een keer dat je de printer aansluit is één van die twee poorten weg!
Raar maar waar.

grts

het volgende advies is een longshot hoor. Configureer eens een tcp/ip printerpoort met het ip-adres van je router. Bij mij ziet dat er zo uittcp_ip printerport.JPG. Ik heb me daar ooit rot op gezocht voor een hardnekkige printserver waar de meegeleverde client software ook niet deed wat je normaal zou verwachten.

Heb het juist geprobeerd maar zonder enig resultaat. Ook stuurprogramma printer opnieuw geïnstalleerd,laptop terug opgestart.......... maar niks helpt.
Zou het dan toch kunnen zijn zoals ze bij de helpdesk van belkin gezegd hebben dat het niet mogelijk zal zijn?
Krijg er grijze haren van.

ik ben door mijn adviezen heen, Paul. Een printserver zal volgens mij de enige oplossing zijn maar laat je eerst goed informeren want met multifunctionals zullen de meeste ook problemen hebben. Mijn printserver kan hier ook niet mee om (maar het is natuurlijk al een ouder toestel).

Bedankt in elk geval om al die moeite te doen!

Moest ik een oplossing vinden zal ik ze jou zeker en vast doorsturen en ook hier posten, wel raar dat ik alleen met dat probleem zit.

grts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan