Belkis kaart installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter rudo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rudo

Verenigingslid
Lid geworden
28 feb 2001
We hebben een draadloos netwerkje van twee computers en een router(?). Werkt probleemloos. Nu hebben we een tweedehands laptop gekocht en een nieuw draadloos pcmcia kaartje om deze ook in het netwerk te krijgen en op internet. Laptop herkent de kaart wel maar verder gebeurt er niets. Het netwerk wordt niet herkent en verbinding krijgt hij ook niet. Uit de gebruiksaanwijzing had ik begrepen dat hij in ieder geval wel herkent zou worden. Wie kan mij helpen, graag zonder ingewikkelde termen, want (vrouw) geen verstand van netwerken. (Onze computerhulp is op vakantie)
Ps. de router is van linksys, adsl verbinding en het nieuwe kaartje is van belkis

Kaart wordt herkend zeg je.
Staat er bij de kaart ook automatisch een ip adres ontvangen.

ga eens via start naar uitvoeren
type daar cmd
en geef een enter.
type dan
ipconfig
en dan een enter.
wat zie je dan allemaal staan.

dus allen van de laptop met nieuwe kaart wil ik het graag zien.

Daar ben ik weer, sorry ik moest even weg. Ik zal wel iets helemaal fout doen, want er staat: medium ontkoppeld

dan doe je dus iets fout.
de kaart wordt dus niet gezien.
kijk eens bij de netwerkkaart of automatisch ip wel aanstaat.

Vast domme vraag hoor, maar daar ga ik naar toe via eigenschappen voor draadloze internetverbindingen en via tcp/ip? Die geeft aan: automatisch een ip adres laten toewijzen.
Bij de andere twee computers moet dit ook

Hoi Puppy, voor vandaag stop ik ermee, ga op vakantie, dus dan maar weer zien, jammer dat het niet gelukt is voor die tijd, maar ja. Hartelijk bedankt voor je hulp tot zover.

oke als je terug bent geef je maar een gil.
helpen we je verder.

Ik ben weer thuis, ondertussen alles er nog eens weer afgehaald en opnieuw geinstalleerd maar de foutmeldingen blijven hetzelfde. Logisch want er is ook niets veranderd. Hij geeft dus aan dat het medium ontkoppeld is en dat er geen draadloze verbinding binnen het bereik is. Als ik er een netwerkkabeltje tussen hang is er geen probleem. En als ik de kaart installeer wordt hij ook wel herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan