Bellen en gebeld worden via intern 56k modem

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EvH

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2003
Hallo Allemaal,

Ik ben opzoek naar een methode (en dus ook software) om mijn vaste telefoon aansluiting te kunnen gebruiken op de laptop, om te bellen en gebeld worden via de computer middels het intern modem.

Het is dus de bedoeling dat als mensen mij op mijn vaste nummer bellen, ik kan opnemen via de pc. en dat ik wanneer ik mensen wil bellen dat ook via de laptop kan doen met gebruik van mijn bestaande lijn.

Het enige wat ik niet kan vinden in de goede software hiervoor, ik weet dat vroeger toen we nog internette via de 56k modems die software met bosjes werd meegeleverd, maar ik kan die tools nergens meer vinden.

Graag jullie advies...

Ik zou graag voor je willen kijken of ik wat kan vinden (of misschien zelfs nog heb liggen)...

Kan je het merk en typenummer van je modem (eventueel van de chip) online zetten? Dan kan ik wat gerichter zoeken.

Overigens kunnen een VOIP-verbinding en een analoog modem elkaar soms bijten, bijv. bij Girotel. Wat voor verbinding heb je? Als je VOIP hebt, kan je altijd kijken of de ISP speciale software levert (zoals webphone van xs4ll bijvoorbeeld), dit loopt echter niet via je analoge modem maar via je breedbandverbinding.

Ow, wil je ook je besturingsysteem vermelden?

Groet,

Marcel

Laatst bewerkt:
Hallo,

Het gaat om een conexant HDA-CX11270 modem. Ik heb inderdaad een VOIP lijn van UPC. Het is echter belangrijk dat ik het via mijn modem kan doen, omdat de gesprekken binnenkomen op mijn vaste nummer. Ik heb even gekeken maar UPC levert geen speciale software zoals bijvoorbeeld XS4ALL dat wel doet.

Ik gebruik windows 7 professional. Bedankt voor het meedenken.

Groet van Eddy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan