Beloofd om klein netwerk te vervangen.. Panikeer nu wel beetje

Status
Niet open voor verdere reacties.

conacc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2014
Hallo allen,

Voel me een beetje schuldig dat ik deze forum gebruik voor advies al eerste post. ****h is dat ik hier heel vaak kom rondkijken maar me nooit heb ingeschreven. Nu dit moment van eerlijkheid voorbij is.. ik heb een prangend probleem. Mijn schoonbroer heeft een transportbedrijfje geërfd. Ik heb beloofd om zn netwerk te vernieuwen. Probleem is..Ik ben een ontwikkelaar, geen netwerkbeheerder. Soms doet een mens zaken die hij achteraf niet begrijpt. En mijn ego is moeilijk in bedwang te houden gezien onze relatie. Ik moet en zal dit dan ook fixen. Soit.

Zijn IT netwerk bestaat uit 4 gebruikers pc's 2 op win 7, 2 op XP en één windows 2003 server met AD als domain controller, één (vmware) server met SBS waarop een HD staat die gedeeld is door alle gebruikers en ik vermoed DHCP), één 3com 16 poort switch en een netwerkprinter. De servers zijn oud.

Hij heeft het bedrijf 'vijandig' overgenomen via rechtswege. Zijn vennoot was alcoholverslaafd en heeft tonnen geld gestolen en gespendeerd aan allerlei uitspattingen. Hij was wel diegene die IT heeft geïnstalleerd.

Ik heb gelukkig alle paswoorden kunnen recupereren behalve van de Vmware server waarop SBS staat.

Ik vond de installatie ook overkill voor wat men eigenlijk nodig heeft : 4 gebruikers, één gezamenlijke opslagruimte en delen van internet/netwerkprinter. Email is via een internetprovider, dus geen exchange behoefte.

Ik zou graag het volgende willen doen:
2 oude PC's vervangen door win 7 pc's [Done]
2 oude servers vervangen door ééntje [pending] Heb ook een win server 2012 licentie in mijn bezit.
De 3com gb switch blijft sowieso.