Beltarieven

• Onderwerp starter Onderwerp starter jhv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jhv

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
In Vara Kassa-online trof ik een artikel aan over de beltarieven binnen Europa. Heb ik het goed begrepen dat 1 minuut jullie 0,49 euro kost en een sms-je 0,51? Voor ons in Honduras zou dat onbetaalbaar zijn. Ons tarief is rond de 0,20 euro/min voor een mobiel gesprek en rond de 0,04 euro voor een sms-je. De gesprekken worden per seconde berekend, dus worden niet afgerond.

hangt van de telefonieaanbieder af.
Als ik even als voorbeeld UPC mobile neem, dan is een SMSje naar het buitenland 20 ct en bellen tussen de €0,75 en €1,75 per minuut.

Bij andere providers zal dit anders zijn.

In Vara Kassa-online trof ik een artikel aan over de beltarieven binnen Europa. Heb ik het goed begrepen dat 1 minuut jullie 0,49 euro kost en een sms-je 0,51? Voor ons in Honduras zou dat onbetaalbaar zijn. Ons tarief is rond de 0,20 euro/min voor een mobiel gesprek en rond de 0,04 euro voor een sms-je. De gesprekken worden per seconde berekend, dus worden niet afgerond.

Zijn dat tarieven naar hert buitenland?
Daar gaat het bij ons wel over namelijk. Ik betaal in het binnenland ook maar 6 CT voor een sms.

Dit is wat ik aantrof in Vara Kassa-online:

Vorig jaar september werd nieuwe Europese wetgeving van kracht die bepaalde dat bellen binnen Europa niet meer dan 0,49 euro per minuut mag kosten (exclusief btw). Consumenten bespaarden daardoor in het vierde kwartaal 37,5 miljoen euro, zo maakte Opta al eerder bekend.

Nieuwe cijfers tonen aan dat de lagere beltarieven in de zes maanden vanaf 1 november een besparing opleverden van in totaal 77 miljoen euro. Hier staan echter hogere sms-kosten tegenover. Gemiddeld kost het versturen van een tekstberichtje inmiddels 51 cent. ,,Per saldo zal de consument er gelukkig nog wel op vooruit zijn gegaan'', aldus de woordvoerster van Opta.

Opta heeft ook de prijzen onderzocht voor bellen vanuit Nederland naar landen buiten de Europese Unie om te kijken of de bedrijven de lagere EU-tarieven niet compenseren met hogere tarieven buiten Europa. Daarvan is volgens Opta nog geen sprake. Deze tarieven zijn niet significant veranderd. ANP

2381954

Ja okay, maar dat beantwoord mijn vraag niet. De prijzen die jij noemt, zijn dat prijzen binnenlands of naar buiten Honduras? Wat je gaat mij niet vertellen dat jij in Honduras voor een SMS naar Europa of ander land slechts 4 CT betaald.....
Zo ja, dan wil ik dat graag zien.
Jij betaald waarschijnlijk 4 CT voor een binnenlandse SMS! Ik betaal 6 CT daarvoor.

De prijzen die jij noemt, zijn dat prijzen binnenlands of naar buiten Honduras?
Tarieven voor binnenlands verkeer Raymond. Heb ik het goed begrepen dat voor binnenland geldt een tarief en voor buiten Nederland, maar binnen de EU een ander? Ik stel deze vragen want ik zit al 34 jaren aan deze kant van de wereld en ben niet goed op de hoogte van de spelregels die dit soort zaken regelen in de EU. Ik stel je reactie biezonder op prijs!

images

Dan is het logisch dat je niet zoveel betaald. Dat doen wij hier ook niet in het binnenland. En ja, er zijn tarieven voor Europa en de rest van de wereld en dat zelfs per land bij sommige providers. Echter wel met het genoemde maximum !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan