Ben een partitie kwijt???

Status
Niet open voor verdere reacties.

mokum_hooligan

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Ik heb gister een nieuwe hd gekocht een 200GB maxtor.
Heb hem opgedeeld in 3 partities van 66 gb en geformateerd met fdisk. Tot zover geen probleem in dos zie ik ze ook gewoon ken ze ook gewoon gebruiken maar zodra ik windows xp opstart ben ik er 1 kwijt. Wie weet wat wat het kan zijn. Ik wil deze als 2e schijf gebruiken want mijn eerste heb ik ook in 3 partities gedeeld en daar heb ik geen last mee al is dat maar een 40 gb.

Pentium 4 2.0 GHZ.
750 mb geheugen.
Win xp zonder sp2

Bvb dank,

Welke hd heb je? (type)

Voor de meeste hd's van 130gb of groter moet je nog een speciaal tooltje installeren en activeren zodat Windows XP SP1 de volledige grootte van je hd herkent.

Alleen als je SP2 hebt geinstalleerd hoef je dit niet meer te doen.

-edit-

Deze tool moet je installeren en activeren:
http://www.maxtor.com/portal/site/M...TA Hard Drives&downloadID=11&displayEULA=true

(onderaan de pagina op I Agree klikken en dan begint de download van het tooltje)

Laatst bewerkt:
Ga ik sp2 ff installeren kijken of hij het dan wel doet.

Bedankt voor de reactie en je hoort of het gelukt is.

Geplaatst door mokum_hooligan
Ga ik sp2 ff installeren kijken of hij het dan wel doet.

Bedankt voor de reactie en je hoort of het gelukt is.

Waarom installeer je bovenstaande tool niet? Is toch veel sneller?

geformateerd met fdisk.

Fdisk formateert niet btw...

anyway, kijk eens goed of je wel een juist type partitie heb gegeven aan elk van de jouwe: windows zal niet snel een linux partitie willen lezen...

Kijk ook eens bij control panel-admisistrator options(of whatever)-disk management... Daar kan je normaal gezien ook partities herindelen enz...

Suc6

Omdat dat tooltje niet werkte daarom niet.
Maar via die site heb ik wel een update van intel binnen gehaald en nu werkt ie perfect.

Nogmaals bedankt. :thumb:

Omdat dat tooltje niet werkte daarom niet.
Maar via die site heb ik wel een update van intel binnen gehaald en nu werkt ie perfect.

Nogmaals bedankt. :thumb:

Heb je SP1 er wel op dan? Want die is wel nodig voor dat tooltje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan