ben ik beveiligd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Ik heb een aantal vragen over anoniemiteit en dergelijke,

ik heb windows xp, media center

als beveiliging heb ik norton antivirus

hoe zit het met ip-adressen ?
ik heb een zogenaamde ip locator gevonden die gewoon kan uitzoeken waar je bent in principe

niet helemaal precies , maar wel in welk land en provincie
kunnen andere mensen mijn ip daar invoeren , of ergens anders om uit te zoeken waar ik woon en is de norton antivirus genoeg om hackers en dergelijke te weren , of geld dat alleen voor virussen ?

dat traceren met ip maakt helemaal niks uit, dan weten ze maar in welk land je woont, kijk in het telefoonboek en dan zie je zelfs het complete adres waar iemand woont dus :thumb: maar heb je alleen norton antivirus, want wat gebruik je als firewall, anti spyware enz?

Laatst bewerkt:
er staat volgens mij ook bij in welke provincie enzo, en zijn er dan niet mensen die goed zijn met dat soort dingen , die wel precies kunnen uitzoeken waar je bent ?

die norton antivirus is een soort van totaalpakket , met firewall en van alles en nog wat
windows firewall staat wel uitgeschakeld

voor spyware scan ik eens per week met AdAware (op aanraden van iemand)

hmm je adres gegevens zitten bij je provider. alleen die zou ze door kunnen geven, het is vast ook nog wel op andere manieren mogelijk om alles te achterhalen, maar waarom zouden ze :confused: als je bang bent dat mensen je pc inkomen, je hebt een firewall van norton, die zijn best wel goed hoor... dus wees maar niet bang :thumb:

Pag #3

Download ook Spybot S&D..en Spywareblaster kan ook geen kwaad.
Voor Gebruik eerst Updaten

Laatst bewerkt:
ah ok , klinkt goed :D

ik wou het ff zeker weten , ben net begonnen met internet bankieren , vandaar :thumb:

en supernova , bedankt voor je goeie advies ,

heeft echt geholpen :D

Als je dat regelmatig update'n en controleert kan je niets gebeuren.

En vooral, en dat geldt zeker voor internet bankieren, is het belangrijk dat je voorzichtig bent op internet. Dus niet zomaar op OK / Ja / Yes / I Agree klikken, en bij je e-mail letten op phishing. Dat je niet naar een verkeerd adres ( lees: site ) gebracht wordt.
Let dus altijd op de URL bovenaan, dat dat begint met https:// en dan er rechtsonderaan of in de adresbalk een slotje zit. :)

Er is ook software te vinden als Norton Confidential

Misschien is dat wel handig, maar als je je gezonde verstand gebruikt kan je ook al veel voorkomen.

ah ok , klinkt goed :D

ik wou het ff zeker weten , ben net begonnen met internet bankieren , vandaar :thumb:

Niks is Zeker..
Onthoud altijd dat je Beveiliging nooit 100% Waterdicht is
Maar hoe dichter je de 100% kan Benaderen hoe Beter......!

supernova<:shocked:

er staat volgens mij ook bij in welke provincie enzo, en zijn er dan niet mensen die goed zijn met dat soort dingen , die wel precies kunnen uitzoeken waar je bent ?

die norton antivirus is een soort van totaalpakket , met firewall en van alles en nog wat
windows firewall staat wel uitgeschakeld

voor spyware scan ik eens per week met AdAware (op aanraden van iemand)

glitch2

Wou nog even zeggen .
Zorg goed dat je weet Hoe je AntiVirus/Malware Scanners die je Gebruikt/Gaat Gebruiken Werken ( Configureren/Updaten/Verwijderen)..

Anders kan je met het Antwoord van pag #6..
Beter nog even Wachten...:)

supernova<:shocked:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan