ben ik niet de baas????

Status
Niet open voor verdere reacties.

babajaga

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
mijn dochter heeft (per ongeluk) op zoek naar een spelletje, myplaycity gedownload op MIJN computer. Ik wil dat verwijderen maar dat lukt niet (helemaal) er is een onderdeel dat in een map zit en waar ik niet gemachtigd ben! (zeggen ze) , Bij beveiliging staat
MAKER/EIGENAAR en ik kan niets wijzigen. Ook mijn Google startpagina is van een myplaycity icoontje voorzien. Ook al is dit misschien niet schadelijk, ik wil het niet.
Hoe krij ik dit weg???

ga op die snelkopeling staan klik op rechter muisklik en druk dan op run as administrator
zou normaal moeten lukken en dan kan je het verwijderen

Fijn dat je met me meedenkt. . Ik zal duidelijker zijn: Bij de programfiles staat een map, genaamd: MyPlayCity, Ik kan hem niet openen, verplaatsen of verwijderen. Er zit zo'n (systeem?) icoontje in, van die 2 radertjes. krijg alleen te zien: u bent niet gemachtigd etc..... rechtermuisknop toont niet de tekst die je zegt.

Sims, ben je suggestie aan het uitvoeren. Geen virussen gevonden gelukkig;wel twee spy's Nog niet gehijacked, ik aarzel. Heb wel mijn startpagina weer terugmaar de vervelende map staat er nog steeds en ik krijg geen toegang. Als ik dat wil moet ik tabblad beveiliging openen en als ik dat doe staat er bovenaan. MAKER/EIGENAAR en de suggestie de optie voor het doorgeven van machtigingen uit te schakelen en dan opnieuw te proberen hem te verwijderen. Maar dat lukt me niet,

Oke het beste wat je nu kan doen is een hijack maken, dan kom je er zowiezo van af. Dat zijn mensen die je helpen als je het zelf niet lukt (gewoon een forum net als helpmij maar dan voor spyware en virussen).

Kijk in me eerste post voor hijack handleiding.

Bokkie en Sims, bedankt voor alle hulp. Alles werkt weer prima! pffffff......

Bokkie en Sims, bedankt voor alle hulp. Alles werkt weer prima! pffffff......

Ben wel benieuwd hoe je het op hebt gelost (Mischien handig voor later als meer mensen dit probleem hebben)

Na de virus- en spywarescan (die e.e.a. in quarantaine hebben gezet) heb ik dat hijack-this programma/scan geopend en die kon niets(meer) vinden. Het eindresultaat is dat de map nog steeds niet verwijderd kan worden maar hij is wel leeg.
Daar laat ik het voorlopig maar bij.
Heb Avg gedownload en Malwarebytes aan het werk gezet.
groetje,
Babajaga

Na de virus- en spywarescan (die e.e.a. in quarantaine hebben gezet) heb ik dat hijack-this programma/scan geopend en die kon niets(meer) vinden. Het eindresultaat is dat de map nog steeds niet verwijderd kan worden maar hij is wel leeg.
Daar laat ik het voorlopig maar bij.
Heb Avg gedownload en Malwarebytes aan het werk gezet.
groetje,
Babajaga

Hijack niks vind, ik weet niet waar jij mee bezig bent?:S

lees dit eens goed door!

http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=12 (ga naar kopje hijack handleiding)

het hijack logje plaats je hier
http://www.nucia.eu/forum/forumdisplay.php?f=38

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan