Ben ik nu mijn mailtjes kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Berichten
519
Hoi allemaal,

Mijn computer werd erg traag, dus ik dacht dat het wel eens tijd werd mijn harde schijf te formatteren. Ik had dat al eerder gedaan, toen was ik vergeten mijn mailtjes op te slaan, en toen ik daarna outlook startte kwamen alle oude mailtjes gewoon weer aan, dus ik dacht dat dat nu ook wel zou gebeuren, maar helaas... dat gebeurde niet. Voor alle zekerheid had ik van te voren nog de map OUTLOOK EXPRESS uit program files naar een andere PC gekopiëerd. Zou ik de mailtjes hierin terug kunnen vinden?

Robert-Jan
 
Outlook express

Ik vrees van niet.

Als je in outlook naar opties, onderhoud gaat kun je zien waar outlook zijn data bewaard. Als je die map verplaatst en een backup maakt van die nieuwe map, kun je later alles weer terug zetten.

Maar waarom gebruik je ghost niet, is wel zo handig.

Groet,

Eric
 
Om te voorkomen dat dit de volgende keer weer gebeurt moet je het volgende aanvinken:

Open outlook express, extra, accounts, klik op je account en kies voor "eigenschappen", dan tabblad "geavanceerd" en zet dan een vinkje bij "een kopie van bericht op de server achterlaten" .

Als je volgende keer opnieuw installeert, krijg je je oude mail weer terug. Niet je adressenlijst, maar alleen de mail.

@Eric, ghost is een prachtig programma, maar niet gratis. ;)

En dat er meer wegen zijn, dat is bekend ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nog nooit bij nagedacht Ghost te gebruiken, heb het eigenlijk nooit nodig gehad... blijkbaar nu wel... en volgens mij was dat nooit gratis..., of nu wel?
Ik heb gekeken waar outlook de berichten opslaat, dat is ergens in Aplicorn data, maar die heb ik niet meegekopieerd... ben ik nu m'n files wel kwijt? of is er toch nog een mogelijkheid ze terug te vinden?
 
@ Wajang.

Ik krijg ca 50 mails(zo niet, meer)per dag van Helpmij als ik actief bezig ben:) in het weekend , en ik laat ook een bericht achter op de server. Ik heb alleen wel aangevinkt dat als ik ZELF de berichten verwijder, dat ze ook automatisch van de server verwijderd moeten worden.

Dus dat valt wel mee.;)
 
Laatst bewerkt:
Maar komen de mailtjes die ik niet op mijn pc heb staan, toen ik nog niet had aangevinkt dat de server een kopie van de mailtjes op moest slaan toch aan?
 
Nee, helaas. Die blijven pas op de server staan op het moment dat je dat aanvinkt. Dus als je dat nu doet, blijft het vanaf nu bewaard.

Om inderdaad een overvolle mailbox te voorkomen is het handig om mails met grote bijlagen op je pc op te slaan (niet op C dus! want die wil je ooit weer formatteren) en daarna de mail te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan ga ik er van uit dat ik m'n mailtjes niet meer terug zie..., gelukkig vanaf nu weer wel ;)

Bedankt allemaal:thumb:

Robert-Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan