Ben ik opgelicht of niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mravatar3

Banned
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
125
Hoi iedereen,

Ik heb gisteren een account gekocht op *knip*. Na 24 uur wachten heb ik eindelijk een email van hun gekregen die ik eigenlijk al na 10 minuten moest krijgen van hun. In deze email stonden de account gegevens. Tot mijn verbazing klopte deze niet en ik heb de verkoper geprobeerd te bellen. Wanneer ik bel hoor ik dat het nummer niet in gebruik is.

Welke stappen zou ik nu kunnen ondernemen?
Ik heb betaald met paypal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

Of je opgelicht bent weet ik niet maar als je twijfelt zou ik even met paypal contact opnemen of je nog iets aan de betaling kan doen zit maar even mee te denken.
 
Hoi, ik heb net even op google gezocht over die site en ik heb heel wat informatie gevonden over mensen die ook betaald hebben maar nooit bericht of een fout bericht hebben gekregen.
 
Hoi, ik kan geen geschil openen met hun omdat me account gelimiteerd is opeens.

PayPal werkt continu aan een goede beveiliging door regelmatig de rekeningen in ons systeem te controleren. We hebben onlangs uw rekening gecontroleerd en hebben meer informatie nodig zodat we u een veilige service kunnen geven. Totdat we deze informatie van u hebben ontvangen, blijft uw toegang tot gevoelige rekeningeigenschappen beperkt. We willen uw toegang zo spoedig mogelijk weer herstellen en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Waarom is de toegang tot mijn rekening beperkt?

De toegang tot uw rekening werd om de volgende reden(en) beperkt:

29 apr 2011: Het is enige tijd geleden dat u uw rekening heeft gebruikt. Daarom willen we controleren of u enkele recente transacties heeft geautoriseerd.

(Uw referentienummer voor deze reden is PP-001-292-299-776.)

Hoe kan ik de toegang tot mijn rekening herstellen?
Het is doorgaans heel eenvoudig om dit soort problemen op te lossen. Meestal hebben we alleen wat meer informatie nodig over uw rekening of meest recente transacties.

Om ons hierbij te helpen en om informatie te lezen over wat u wel en niet kunt met uw rekening zolang het probleem niet is opgelost, gaat u naar het Klachtencentrum.

We zullen de informatie die u verstrekt controleren en u een e-mail sturen als we meer informatie nodig hebben of als u uw rekening weer op de normale wijze kunt gebruiken.

Zodra u alle onderdelen van de controlelijst heeft voltooid, wordt uw kwestie gecontroleerd door een van onze rekeningspecialisten. Daarna ontvangt u van ons een e-mail met het resultaat van de controle.
 
Hoi,

Die vraag zal je dus aan paypal moeten stellen denk ik.
 
Zoiets lijkt me ook makkelijk met oplichten.. mensen hebben er vaak geld voor over en waarom zou runescape zoiets doen...?
ze hebben zelf al iets tegen bots weet ik,

maar heb je het IP adres van de verkoper ook?
zal je die even moeten googlen en kijken of er ook wat over diegene te vinden is
want meestal als iemand vaker mensen oplicht staat het wel op www.opgelichtopinternet.nl of dergelijk...
 
Hmmm., wat ik dus vind is dat Dit het IP adres is: 74.220.204.75 en zich bevind in de VS als ik op IP tracer kijk...

dus ik denk niet dat je je geld zo makkelijk weer krijgt als paypal er niks aan doet..
 
Een geschil openen bij paypal kan toch pas na 7 dagen? (Tenminste altijd het geval geweest)
De meeste oplichters maken hiet gebruik van.

Doen een paar dagen hun werk, boeken snel het geld over en dan laten ze het acount vervallen.
Paypal kan geen geld terug halen, omdat er geen geld meer op de rekening staat.
Geen poot om op te staan dus.


FF gekeken op google en het ziet er slecht voor je uit.
 
Dear Danny Timmer,

Thank your for your order on farmer100.com!
We have got your payment and we are going to deliver the account to you.
We have checked the account for you and we are sure that it is secure and
safe for your playing.
Here is the account details:
Username: *******
Password: *****
Bankpin: none
Please logon your account and check the account details.
We take full responsibility forever.
If any problem please contact us in time!
Happy playing!

Sincerely yours,
Mike
Farmer100 Customer Service
Site: www.farmer100.com
Email: mike@farmer100.com

This email is registered in the Netherlands by phpnuke this is sended by webmail from 213.93.238.244. If you do not like to recive any more emails please replay this email adress for more information.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je account gegevens voor de zekerheid maar even weggehaald.;)
 
Ja vind het erg jammer vooral omdat ik pas 15 ben en ik net jarig ben geweest.
 
Ja, dit kan ik me ook goed voorstellen... zelf heb ik het ook een keer meegemaakt, maar je kunt het aankaarten bij de politie...
ookal maak je bij de politie niet veel kans meer tegenwoordig want oom agent is druk aan het bonnetjes schrijven,

ik denk dat je je der maar bij neer moet leggen als paypal ook niks kan doen..
 
Los van het feit dat die verrekte farmers de lol in runescape behoorlijk verpesten. Het is natuurlijk niet echt slim om met dit soort figuren zaken te doen. Ik ben bang dat je dit maar moet zien als leergeld.
 
Één van de bekendste scams (oplicht trucs) aller tijden, ik denk dat je naar je geld kan fluiten, aangezien er geen enkele betrouwbare Runescape-geld/items/accounts site bestaat die je altijd zal leveren waarvoor je gevraagd hebt.

Dus mijn tip is: Koop nooit, echt nooit, hoe geweldig het aanbod ook is, iets van een site die spullen aanbied voor Runescape.

Simple as that.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan