Ben ik Windows 8 kwijt na fabrieksherstel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankvns

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Berichten
8
Hallo mensen,

Ik ga mijn laptop doorverkopen en de koper vraagt of ik een fabrieksherstel wil uitvoeren op de laptop zodat hij helemaal is opgeschoond.
Een paar maanden geleden heb ik mijn laptop geüpdatet van Windows 7 home premium naar Windows 8.

Als ik nu de fabrieksherstel uitvoer... zal ik dan Windows 8 kwijt zijn en weer Windows 7 hebben of blijft de W8 software gewoon geïnstalleerd?

Bedankt voor het antwoord!!!

Frank
 
Hoi,

Als de herstel partities aanwezig zijn om de laptop in fabrieksinstellingen terug te zetten, raak je Windows 8 kwijt, want het is origineel Windows 7.
Maar als je een update hebt gedaan naar Windows 8, heb je daar toch een dvd van, en kun je weer Windows 8 eroverheen zetten...
 
Bedankt voor je reactie!

Nee, ik heb geen dvd van de windows 8 update, want ik heb de update gedownload en toen uitgevoerd.
Maar als ik de update ergens in de cloud zet kan ik hem alsnog uitvoeren denk ik?

Is er eventueel een andere manier om je systeem op te schonen van programma's en bestanden zonder Windows 8 kwijt te raken?
 
Hallo Frank,

Als je window 8 gedownload hebt, dan heb je daarbij zeker een mailtje gekregen met een link om het bestand nogmaals te downloaden (of je hebt je download bewaard). deze download is een ISO bestand.
je kunt deze op een usb stick zetten (installatie usb maken)
zie: http://tweakers.net/nieuws/63303/microsoft-tool-laat-windows-7-vanaf-usb-stick-installeren.html

Wanneer je nu deze usbstick in je laptop doet (boot even goedzetten) kun je win8 opnieuw installeren, als je dan je schijf formateerd tijdens de installatieprocedure. heb je de laptop meteen met fabrieksinstellingen
(nouja niet echt fabrieksinstellingen want alle reclame etc wordt niet mee geinstalleerd... dus eigenlijk nog beter)
Wat je eventueel nog kan doen als je klaar bent is even voor de koper de drivers installeren maar hier komen jullie onderling vast wel uit.

Maar dan verkoop je de laptop dus wel met jou gekocht win8... kun je de laptop niet beter verkopen met win7 en win8 dan voor je zelf houden?
 
Hoi Frank,

Heel slim idee om de update ergens veilig op te slaan, zo ook de productcode.
Zodra Windows 8 geïnstalleerd is en geactiveerd, word de productcode in het bios opgeslagen, maar alleen als het een vernieuwd bios/uefi betreft.
Dan zou ik idd Windows 8 gewoon meeverkopen, want het word lastig om die op een evt. andere pc/laptop wéér te activeren.
Dus zodra er een verse Windows 7 op staat, heb je in een poep en scheet Windows 8 er ook weer op staan, voor de extra tijd hoef je dat niet te laten, dat is hooguit een half uurtje.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe je je systeem kan opschonen, vrij van sporen van andere gebruikers, behalve dan extra software die geïnstalleerd is te verwijderen alsook de bibliotheken, zoals mijn documenten ed.( niet verwijderen, maar leegmaken natuurlijk)
Maar dan ook je register, blijven altijd wel sporen achter.
Dus dat word een tijdrovende, en onzekere opschoonactie.
In mijn ervaring is een complete schoonmaakactie, fabrieksherstel dus, de makkelijkste manier om weer een schoon systeem te verkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties en de tips! Ik ga de update op dropbox zetten zodat ik hem snel weer kan vinden om opnieuw te installeren. Maar wel goed om te weten dat ik Windows 8 kwijt zal zijn als ik de fabrieksherstel doe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan