Benaderen localhost vanuit externe computer in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

seeyou

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
19
Beste Helpers,

Hoe kan ik het beste een exterene computer benaderen in het netwerk via internet explorer. Ik heb op computer A xampp installeert en ik wil dus de localhost op computer A benaderen via computer B. Ik heb de volgende router:
- Productnaam: SpeedTouch 5x6
- Softwareversie: 5.4.0.14

en op beide computers staat windows XP.

ik heb al geprobeert om via het delen van applicaties binnen speedtoutch alles goed in te stellen:
HTTP Server (World Wide Web) JUDITH Uit -> maar dit werkt niet

Alvast bedankt Wouter
 
dat heb ik gedaan, maar werkt helaas niet.:confused: Computer Judith is de externe computer en "Wouter" de hoofdcomputer.
 
Moet werken. Je moet wel xampp hebben lopen op comp A.
Zal 't straks hier nog eens proberen. Ik gebruik trouwens usbwebserver, deze is een heel stuk kleiner dan xampp. Maar wel met dezelfde mogelijkheden.
 
Het werkt niet... moet ik misschien de firewall bij computer A toestemming geven. Ik gebruik avast en hoe kan je dit het beste doen?
 
Hoi, heb 't net nog ff getest, is echt gewoon een kwestie van ip adres van pc 1 intikken en je komt op de localhost van pc1.
Maar even, welke poort staat in xampp geselecteerd. Bij standaard 80 heb je dus alleen aan het ip adres genoeg.
Je firewall opties vind je onder configscherm - windows firewall en dan tabblad uitzonderingen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan