benaderen verborgen partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hoi, weet iemand een manier om een verborgen partitie weer te benaderen voor een herinstalatie.
Ik ben in het bezit van een toshiba laptop (p300-13j) die voornamelijk gebruikt wordt door de kinderen.Hierop heb ik eens een keer een andere versie geïnstaleerd van vista mbv een dvd.Dit heb ik gedaan omdat ik eigenlijk al die extra programma's die via toshiba geinstaleerd worden niet wilde hebben.
Nu heb ik vorige week de laptop open moeten maken omdat de connector van de voeding binnenin was afgebroken. Helaas werkt nu de dvd speler niet meer,ik weet niet waarom deze niet meer werkt.Hij gaat wel open en dicht en ik hoor hem wel even draaien ,maar voor de rest geen reaktie meer,ook niet via deze computer.
Nu dacht ik ,ik installeer vista weer opnieuw via de verborgen partitie,maar dit gaat niet meer.
Kan hem niet benaderen ,ook niet via opstarten en F8. Ik snap het wel een beetje,want ik heb nu natuurlijk niet de beschikking overde hulpprogramma's van toshiba.
Is er een andere manier om toch opnieuw te instaleren?

En iemand een idee wat er met de dvd-speler aan de hand is? Ik heb bij het verwijderen en monteren van de speler alles met beleid gedaan.

Mario

Ik heb zelf ook een Toshiba laptop.
Tijdens het opstarten van de laptop, druk le op F2 en moet je eerst naar de BIOS gaan en daar de Splash-screen uitschakelen. Door opnieuw op te starten wordt het geheugen getest en de harde schijven en dvd/cdrom weergegeven in een lijst.
Kun je daar wel de DVD-speler zien?

Hier kun je een uitgebreide handleidig dowloaden van je laptop er zal toch wel een toetsencombinatie zijn om te herstellen naar de fabrieksinstellingen?

Laatst bewerkt:
hey,
ik zit nu in de bios,waar ik wel mijn dvd speler zie staan,maar waar kan ik ergens dat splash-screen zien? ik zie nergens iets met die benaming in de bios staan.

bedankt voor de link naar de handleiding,maar ik heb hier gewoon het boekje voor mij op tafel liggen wat bij de laptop zat.

sh..........t,nu ben ik in de bios geweest,niks veandert en weer terug gegaan zonder veranderingen op te slaan.weer geprobeerd om op te starten ,kom in het openingsscherm van toshiba met de vraag van setup f2 en multiboot f12,doe hier niks,ook nooit hoeven te doen.
daarna een zwart scherm verder niks meer.ook geen harde schijf activiteit.ventilator draait wel

Start opnieuw,druk F2 en zet de settings op default bij "save & exit" o.i.d.

zojuist gedaan,geen verandering ,weer zwart scherm.
snap er niks van wat er nu weer is met dat ding

kan het oververhitting zijn gewesst?
ik heb nu even de accu eruit gehad en heb tevens 1 geheugen bank verwijdert en nu start hij wel door.de geheugen bankjes zijn wel erg heet.

Was je net een bericht aan het schrijven want dat wilde ik je net voorstellen (accu eruit) ja dat zou kunnen.Betreffende je recovery (volgens de handleiding) bij op starten herhaaldelijk op F8 drukken tot het scherm verschijnt (Advanced Boot Options) dan je computer selecteren>herstellen enz. maar ik neem aan dat je dat zelf ook al gelezen hebt.
Edit: het trouwens zowiezo beter om de accu eruit te halen en op netstroom te draaien als je niet onderweg bent.Je accu's gaan enorm achteruit als je de accu's laat zitten terwijl je op netstroom draait.

Laatst bewerkt:
dat f8 werkt helaas niet omdat ik de laatste keer niet vanaf de verborgen partitie heb geïnstaleerd maar via een schone installatie via dvd.dus de hulpprogramma's van toshiba zijn niet geïnstaleerd.
ben bang dat ik een kapot geheugenbankje heb want nu ik die ene heb teruggezet wijgert de laptop weer.

Ja dat is dan wel duidelijk lijkt me,als je de volgende keer nog eens een (merk)laptop koopt dan heb ik een progje voor je waar je die ongewenste software meteen mee kunt verwijderen. klik

zover bedankt voor het meedenken.
nu nog even het rare,zojuist toch nog een keer geprobeerd met twee geheugenbanken en hij werkt weer als vanouds,op de dvd speler na dan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan