benchmark resultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Wat kun je afleiden uit je benchmarkresultaten , als ik het zou moeten zeggen, terwijl ik kijk naar de resultaten leespresatie 397 MB en schrijfprestatie 124 MB, wat toch allemaal in de onderste regionen van de tabel zit, dat mijn computer een beetje traag is.

geheugen vertraging 216.2 erg hoog volgens mij.

Ik heb bij PC mark een test laten lopen en dan scoor ik 1074 , zegt mij niets maar zal wel laag zijn kon het niet online vergelijken.

klopt het dat dit toch ongeveer de resultaten van uit het stoom tijdperk zijn.............?

als iemanfd mij een klein beetje uitleg zou kunnen geven , graag, en het is de bedoeling om er een beetje meer snelheid in te brengen daar waar nodig. als mijn overpeinzingen tenminste een beetje kloppen.

alvast bedankt voor de moeite

Geplaatst door Mulcoa
leespresatie 397 MB en schrijfprestatie 124 MB
Bij mij liggen ze nog iets lager: resp. 383 MB en 99 MB. :)
Geplaatst door Mulcoa
klopt het dat dit toch ongeveer de resultaten van uit het stoom tijdperk zijn.............?
Zo zou je het kunnen noemen. :) Mijn pc is uit 1999 - klik op de knop Systeem onder dit bericht voor de specificaties.
Uit die benchmarktest kun je dus inderdaad iets opmaken. Namelijk dat de pc al wat ouder is. Als ik die test in 1999 had gedaan, zouden de resultaten boven in de lijst hebben gestaan. :)
Die resultaten op zich willen dus helemaal niet zeggen dat je pc traag is. Alle applicaties op mijn machine draaien vlot. En dan heb ik het toch over behoorlijk zware programma's zoals Dreamweaver MX en Photoshop.
Om je systeem soepel en snel te laten draaien kun je het best je RAM-geheugen uitbreiden.
Toen ik deze computer kocht zat er 64 MB geheugen in, maar uitbreiding naar 256 MB is de beste upgrade die ik tot nu toe heb uitgevoerd - alles leek ineens twee keer zo snel te gaan.
Heb je last van traagheid bij programma's die veel van de grafische kaart vergen, dan kan het voldoende zijn die kaart door een wat zwaarder model te vervangen.
Andere oorzaken van traag functioneren zijn virussen, spyware, een register dat steeds meer overbodige rommel bevat en allerlei onnodige bestanden op je harde schijf.
Scan dus regelmatig op virussen en spyware, laat af en toe een registercleaner draaien en een programmaatje dat overbodige bestanden kan verwijderen.
Als je er dan ook nog voor zorgt dat je besturingssysteem van alle updates is voorzien, zal je pc soepel draaien.
Als je na deze maatregelen toch nog vindt dat bepaalde programma's niet vlot werken, dan zou je eens kunnen gaan denken aan een wat zwaarder systeem - snellere processor, beter moederbord, meer geheugen, etc.
Wat voor systeem gebruik je momenteel eigenlijk?

Guus.

Laatst bewerkt:
benchmark

Ik heb alles opnieuw geinstalleerd en ben druk zoekende waarom mijn pinnacle 8.0 steeds vastloopt, dus hb ik de benchmark maar eens bekeken, maar het is natuurlijk zo als je zegt er komen steeds snellere machines bij, dus zak je vanzelf, sweer mijn probleem niet opgelost, ik heb een machine vabn 1100 Mhz 759 MB en een grafische kaart van 64 mb en hij blijft vast staan.

alles geupdate voor zover ik weet, sp2 geinstalleerd en noem maar op ten tijde van pinnacle virusscanner uitgeschakeld en volgen mij blijft er niet veel meer over. radeloos wordt ik er van, het zou toch moeten kunnen verder loopt hij goed, een schij van 7200 RPM

Regelmatig een reg cleaner laten draaien "CCleaner," mech clean, hitman pro

Dit is echt hopeloos

Mijn hoop is weer vervlogen op een oplossing

Laatst bewerkt:
Re: benchmark

Geplaatst door Mulcoa
Ik heb alles opnieuw geinstalleerd en ben druk zoekende waarom mijn pinnacle 8.0 steeds vastloopt
Ik heb geen verstand van dat soort programma's, maar is Movie Maker geen optie?
Of is dat te simpel? :)

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan