Benchmark verschil lijkt niet te kloppen met snelheidsverschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.

extremefun1

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Binnenkort wil ik graag een laptop kopen, dus ik ben al een beetje aan het rondzoeken. Alleen valt met iets vreemds op aan de cpu's. Tenmiste vreemd voor een leek zoals ik.

Laptop a heeft:
Intel Core i5 3230M
2,6GHz snelheid
3,2Ghz turbo.
Komt als beste uit de benchmark (is high end).
Laptop is duurste van de twee.

Laptop B heeft:
AMD A6-5350M
2,9GHz snelheid
Is het goedkoopst van de twee.
Komt als slechste uit de benchmark (mid-range)

Ik snap niet waarom de 2,6 Ghz duurder is dan de 2,9 Ghz en natuurlijke dat de 2,6 High-end is en de 2,9 mid-range.
Komt dit door de turbo?
Zo ja, veroorzaakt de turbo geen oververhitting?

Kijk eens naar het 'platform' van beide machines; Intel v Amd.
Kijk ook hier eens naar : http://www.cpu-world.com/Compare/73...M_vs_Intel_Core_i5_Mobile_i5-3230M_(PGA).html

Zo zie je dat de Intel op 4 cores 'draait' en de AMD op 2.
Kijk ook eens naar het verschil in de L2 en L3 cache.

Ze hebben beide plusjes en minnetjes, maar de Intel wint het. Waarom? Dat lees je als je alle tabjes uit het linkje hierboven doorakkert.

Laatst bewerkt:
Ah okej dat is wel duidelijk. Dat verklaart het verschil.

Ik zie dat bij de iIntel Core i5 3230M staat "turbo snelheid" 3,2Ghz.
Kan zo'n laptop een voor een langere tijd die "turbo snelheid" aan bij hevig gebruik?
Of oververhit deze dan?

Mijn laatste keuze wordt bepaald door de processor snelheid. Ik wil graag de emotiv headset kunnen gebruiken op de laptop. Daarom ik een laptop nodig van minimaal 2,4 Ghz in snelheid.

Hieronder mijn laatste keuze:

http://tweakers.net/pricewatch/354966/toshiba-satellite-pro-c50-a-1hz.html

Even als laatste bevestiging.

Deze laptop heeft:
1,9GHz cpu sneheid.
3,2GHz Turbo.

Deze laptop kan dus een langere tijd makkelijk 2,4Ghz aan (3,2Ghz zelfs). De emotiv headset heeft 2,4 Ghz nodig. Dus deze laptop is zeker snel genoeg? Klopt mijn redenatie?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kom ik nu middels jouw link bij een verkeerde processor uit, of vergis jij je nu (gruwelijk). Met het binnenhalen van die laptop(processor) krijg je al spijt nadat je de machine voor het eerst hebt aangezet. Even ter vergelijking : Klik

Dat gigahertz gedoe moet je vergeten, dat was in de vorige eeuw belangrijk, nu de IPS maar die melden ze maar liever niet.

Zoek een laptop met een I5, wel iets duurder maar de ergernis over de traagheid is een stuk minder.

@etremefun1 : je hebt alleen nog niet verteld wát je allemaal precies met de laptop wil gaan doen. Als jij er alleen maar mee wil browsen, een mailtje mee wil versturen / lezen en een briefje typen in Word, dan heb je aan het ding voldoende. Als je (even kort de bocht) er ook maar 1 'ander ding' mee wil gaan doen, dan is een dergelijke machine met die processor en grafische chip af te raden.

Dit heb ik niet verteld, omdat ik bij de laatste keuzes (die ik postte) al gefilterd had op de software die ik ga gebruiken.
Het was alleen nog een keuze tussen videokaart en cpu. Emotiv heeft een cpu nodig van minstens 2,4 Ghz.

Wat ik op de laptop zeker ga doen:

Unity 3D gebruiken.
Android applicaties ontwikkelen (Eclipse/Android SDK).
Webapps ontwikkelen (xampp, laravel bootstrap).
Browsen.
Gamen, maar waarschijnlijk via onlive cloudserver.
Photshoppen (hoeft niet de nieuwste te zijn).

Wat wil ik in de toekomst gaan doen met de laptop:
Software ontwikkelen in combinatie met de Kinect.
Gebruik maken van de emotiv headset.

Ook wil ik er op:
1Gbit interne (Alles gaat in de toekomst toch via de cloud).
Bleutooth 4.0
VGA en HDMI.
DDR3.

Ik wilde ook de mogelijkheid hebben om de nieuwste premiere cc en after effects cc te gebruiken, maar mijn budget rijkt maar tot 800 euro. Volgens mij wordt het het dan niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan