• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Benchmarken met Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Auriqua

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Beste allemaal,

Ik wil in een Excel sheet uitkomsten van mailingen vergelijken met een standaard. Met een ▲ of ▼ wil ik laten zien of het beter of slechter is als de standaard. Nu wil ik ook graag dat dit teken ▼ rood wordt, en ▲ deze groen. Via de opmaak in Excel ging het niet.

Iemand hier ervaring mee?

Ik gebruik nu de volgende formule:

=ALS(G9>J9;$G$1;$G$3)

In G1 en G3 staan de twee symbolen waar het omgaat. Daar heb ik de tekens een groene en een rode kleur gegeven, maar dit komt dus niet terug in de cel waar de formule in staat.

Alvast bedankt!

Natalie

Natalie

Zie mijn bijlage voor een voorstel. Het simpelste is dat je de cellen met de driehoekjes standaard op rode tekstkleur zet, en dan met Voorwaardelijke opmaak een groene kleur geeft indien er een stijging is.

Indien nog vragen, altijd ter beschikking voor jou.

Wigi

Bijlagen

Hi Wigi

Hoe zet je dat dan aan? die voorwaardelijke kleuring?

Natalie

> Heb het gevonden! Bedankt!

Laatst bewerkt:
Natalie

Ga op de cel staan waarop dat toegepast moet worden. Ga naar Opmaak > Voorwaardelijke opmaak. Daar zal je al zien staan wat ik ingegeven heb. Jij moet nu gewoon iets heel analoogs doen. De groene kleur vindt je onder de knop Opmaak...

Lukt het?

Wigi

Bedankt Wigi

Had het ook gevonden (af en toe is die help toch handig).

Bedankt voor je uitleg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan