benodigdheden draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

roden

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
goedemorgen, ik heb een vraag over een draadloos netwerk.
ik moet vooraf zeggen dat ik er niet zo heel veel verstand van hebt.

ik heb nu bedrade internet aansluiten van kpn met een ethernet modem (ericsson) met via usb is aangesloten.
nu wil ik graag het netwerk draadloos maken, voor laptop en xbox.
dus de kabels lopen al van de meterkast naar de hoofdcomputer.
wat heb ik hier voor nodig? en wat gaat het ongeveer kosten?

het liefst wil ik dat de draadlose modem nog bedraad met de pc kan blijven aangesloten, zodat ik wel een stabiele verbinding kan blijven houden met de main computer.
wat is hierin mogelijk? en wat heb ik er voor nodig?

groeten

Als je de usb mdem wilt blijven gebruiken, heb je een draadloze netwerkkaart nodig in de main computer [of usb stick] en vanzelfsprekend moeten de andere PC's die je van deze opstelling gebruik wilt laten maken, uitgerust zijn met een wireless functie...
Je kunt ook een gewone netwerkkaart in de main pc zetten en daar dan, zoals quinna voorstelt, een draadloze router aan hangen......

oke dank je wel.
maar als ik zo'n router koop, vervangt die dan mijn huidige modem?
in zo'n router komt dus de 'gewone' tel kabel binnen en dan door met een kabel naar mijn usb?? aansluiting op mijn pc? dat ik een 1.1 usb aansluiting hebt maakt niet uit voor de snelheid?
en wat is het bereik van die modem? gaat die probleemloos door muren en plafond?

verder heb ik nog een andere vraag, bij de installatie van mijn draadlose alarm systeem zeiden ze mij dat het misschien kon storen door een draadloos netwerk?
het mag natuurlijk niet ten koste gaan van mijn alarm systeem..
iemand hier ervaring mee?

dank jullie wel!

gr

Nejh, je router vervangt niet je modem!
En of ie probleemloos door muren en plafond gaat hangt af van router tot router.

Het probleem met dat usbding is wel dat je je internetconnectie 'kwijtraakt' als je die uittrekt om alle instellingen op de router te zetten.
Dus ik denk dat daar slechts 2 oplossingen voor zijn:

of: je sluit je router aan tussen de modem en het usbding, dan moet je de router handmatig gaan instellen, maw: de lastigste optie.

of: je ziet dat je een netwerkkaart hebt met ethernetaansluiting en je zet tussen je pc en je modem de router nadat je de internetinstellingen hebt geanalyseerd. Aangezien je je pc dan niet opnieuw moet opstarten en gewoon de router ertussen kan plaatsen kan je de instellingen dan automatisch op je router laten zetten. Het enige wat je dan moet doen is (en dat kan eventueel wel handmatig moeten) je router beveiligen.

en dan heb je perfect wat jij vraagt, je pc op het netwerk aangesloten via de kabel en je andere apparaten kunnen draadloos toegang krijgen tot het netwerk.

dank je.
heb je dan advies voor mij wat ik bij optie 2 nodig heb.
en wat een beetje goede router is? bereik moet ongeveer een diameter van 15 a 20 m hebben. heb verder geen last van buren die daar van kunnen profiteren.

met het alarm systeem heeft niemand ervaring mee?

of: je sluit je router aan tussen de modem en het usbding

Dat usb ding IS het modem.......

Vraag aan roden: hoeveel PC's moeten gebruik kunnen maken van wireless? En moeten die ook onder elkaar info uitwisselen of is alleen internet voldoende [Als het er maar 1 is, is en het gaat alleen om internet, is het misschien een beetje zonde om een router te nemen.....]

De eenvoudigste oplossing is: in plaats van de usbmodem een gewoon modem + wireless router [al dan niet in één apparaat] en dan de mainPC vast bedraad aan de router en de andere PC's wireless....

Veel draadloos alarm dingen [beweging sensors, camera's] zitten, net als draadloos internet, in het 2,4 Ghz bereik... mocht er interferentie zijn, dan kun je het draadloze netwerk gemakkelijk van kanaal wisselen..... dan is het probleem [meestal] over...

dank je wel.
er hoeft inderdaad maar 1 andere pc/laptop aan gesloten te worden.
maar het gaat me ook vooral om de xbox360 die ergens anders staat.
en die wil ik er ook op aansluiten.
heb je dan misschien advies welke modem/router ik dan het beste kan kopen?
ik wil er ook weer niet teveel geld aan uitgeven, wnat het is puur een luxe 'probleem'
groeten

dank je wel.
er hoeft inderdaad maar 1 andere pc/laptop aan gesloten te worden.
maar het gaat me ook vooral om de xbox360 die ergens anders staat.
en die wil ik er ook op aansluiten.
heb je dan misschien advies welke modem/router ik dan het beste kan kopen?
ik wil er ook weer niet teveel geld aan uitgeven, wnat het is puur een luxe 'probleem'
groeten

Maar Xbox heefttoch geen draadloos?:eek:

Met die tweede optie heb je een netwerkkaart en een ethernetaansluiting op je pc nodig. Dan kan je nog zelf kiezen of je de router bij je modem zet of bij je pc.
Ik heb een belkin en ben daar heel tevreden over, geen problemen met bereik, ookal zitten er twee deuren en een kastdeur tussen.
Ookal heb je geen buren om er van mee te profiteren, ik zou je draadloos netwerk toch beveiligen. Vroeg of laat krijg je problemen als je dat niet doet. Ik geloof zelfs, maar dat weet ik niet zeker, dat het bij wet verplicht is tegenwoordig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan