• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Benoemde selectie uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Hallo excelkenners,

Ik heb een aantal cellen bv cellen H7:I17 de naam 'Ranglijst' gegeven en deze gebruikt in verdere formules.
Maar nu moet dat bereik uitgebreid worden, bv naar H7:I20. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet alle formules moet gaan aanpassen?

Rob

Als je in de formules de naam Ranglijst hebt gebruikt hoef je alleen maar het bereik van Ranglijst aan te passen.
Dat is nu net de bedoeling van een benoemd bereik.

Ja oke,

Maar mijn vraag is hoe je dat dan moet doen.
Als je een groter bereik selecteert en je probeert dit dezelfde naam Ranglijst te geven lukt dit niet. Met andere woorden: Hoe verwijder je het oude bereik?

Rob

Dat hangt mede af van welke Excel versie je hebt, het is bij allemaal terug te vinden onder "een bereik benoemen"; "Namen beheren" etc.

succes,

Als je links bovenin waar je celnummer staat de naam Ranglijst intikt en op Enter drukt dan wordt het huidige bereik van die naam geselecteerd en kun je met de muis de selectie uitbreiden.

Dat hangt mede af van welke Excel versie je hebt, het is bij allemaal terug te vinden onder "een bereik benoemen"; "Namen beheren" etc.

De snelste weg daar naartoe is de toetscombinatie CTRL+F3.

Super bedankt! :D

Die toetsencombinatie is inderdaad de manier om mij bereik aan te passen.
Dit kon ik maar niet vinden in de helpfunctie.

groetjes,
Rob

Daar kun je inderdaad ook het bereik aanpassen. Zelf gebruik ik altijd de ik manier die ik noemde maar er leiden meer wegen naar Rome :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan