BenQ beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo,

Ik heb sinds kort een BenQ 24 inch beeldscherm, type GL 2450. Het juist instellen van de weergave modus vind ik erg lastig. De handleiding zegt alleen wat het menu zoal inhoudt, maar dat zie je ook als je het menu zelf opent. Er zijn instellingen voor foto, game sRGB, Auto. Hij staat nu op sRGB: Brightness 50 / Contrast 55 / Sharpness 2. Color instellingen, Dynamic contrast en gamma zijn niet te veranderen. Ik heb de helderheid, contrast en scherpte aangepast omdat het beeld anders veel te fel staat.

Toch blijft in bepaalde gevallen de tekst wat vaag en lijkt het soms net of bepaalde letters worden onderbroken. Gecontroleerd en ingesteld: Clear type letter, hoog contrast. Ook via configuratie scherm een vet lettertype gekozen. Het helpt niet echt: de tekst die ik nu typ, is redelijk. Maar de tekst van de verschillende onderdelen binnen het configuratie scherm b.v. is wat vaag, dun. Ook van bepaalde sites.

Het gaat me er dus om dat de tekst over het algemeen met wat vettere, dikkere letters weergeven wordt. Ook de letters van Bestand, Bewerken, Beeld links boven bij Mozilla zouden wat dikker kunnen. Instellen op Auto of Eco geeft alleen maar een somber beeld, zeg maar.

Lettertype instellingen binnen Mozilla: ook mee gestoeid. Staat op Arial, Westers, met schreef, pixels: 16 en 18, min lettergrootte: geen. Terugvaltekenset: standaard voor huidige landinstelling.

Kabel tussen monitor en pc: een dikke DVI-d kabel.

Iemand ervaring met de beste instellingen en /of met dezelfde monitor?

Heb je de resolutie en de verversingsfrequentie goed staan?
Elke scherm heeft een "native" resolutie waarbij je het beste beeld krijgt. Voor deze is het zo te zien: FullHD 1920 x 1080
Heb je daarnaast de drivers voor het beeldscherm geïnstalleerd?

Resolutie staat zoals je vermeld. Die verversingsfrekwentie: waar vind ik die? Kreeg zo net wel een soort waarschuwing in beeld die op de monitor sloeg. Ging heel vlug en ik weet niet meer wat. Daarna weer een melding van herstel. Die melding kwam net weer: Beeldschermstuurprogramma reageert niet niet meer en is hersteld. Hiervoor werd het beeld zwart.

Laatst bewerkt:
ga naar bureaublad > rechtermuisknop > nvidia configuratiescherm > beelscherm > resolutie wijzigen

Met alle respect: de resolutie wijzigen lijkt me niet zo handig. De aanbevolen resolutie is 1920 x 1080 bij 60 Hz. En daar staat de monitor ook op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan