beoordeling in iTunes opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Als ik in iTunes een liedje een eboordeling geef, dan wordt dat niet opgeslagen in de bestandsinformatie. Zo ben ik nu een hele selectie kwijt van beoordeelde songs, omdat ik de bron heb veranderd. Hierdoor is alles gereset (ook mijn bibliotheek, maar die had ik ook gewoon moeten exporteren alvorens rara fratsen uit te gaan halen:confused: ). Weet iemand een manier, als die er is, om de beoordeling in de songs op te slaan? Wie weet zie ik een instellinkje over het hoofd ofzo...?

In de map C:\Documents and settings\gebruikersnaam\Mijn documenten\Mijn muziek\iTunes bevindt zich behalve de map "iTunes music" ook een bestand met de naam "iTunes Music Library.xml" én een bestand "iTunes Library.itl".

Als je de map "iTunes music" verplaatst, moet je die bestanden meeverhuizen.
Misschien kun je ze nog opsporen?

Dat heb ik gedaan en inderdaad zijn de bestanden weer netjes geordend, alleen zijn er maar 2 nummers gevonden met een beoordeling die ik ze heb gegeven. Maar dat kan komen omdat ik hem niet meer de bibliotheek heb opgeslagen nadat ik de beoordelingen gegeven had?
Wat me verder ook iriiteert, is dat ik de lokatie van de itunesmap heb verplaatts, mara hij altijd weer in mijn documenten>mijn muziek>iTunes allerlei bestanden plaatst. Valt daar ook nog wat aan te doen?

Het is nu dus WEER:mad: gebeurd... alles was gewist, maar 'gelukkig' ha dik mijn bieb geëxporteerd en weer geimporteerd. Hij onthoudt alles, behàlve de beoordeling die je geeft aan een liedje.... echt irritant dus gewoon!
Ik ben dat hele iTunes een beetje beu, die ongevraagde mappen steeds in 'mijn muziek', terwijl ik de lokatie heb veranderd. Weet iemand een op iTunes lijkend progje dat niet zo irritant is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan