• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beoordelings/scoringsprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter wise
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wise

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Wie kan mij op weg helpen??

Ik ben bezig om een beoordeling van leveranciers te maken en nu loop ik een beetje tegen het punt aan waarvan ik niet weet hoe ik deze het beste kan beoordelen/scoren.
Het gaat zich om een document (8D) wat men als leverancier dient in te vullen op het moment dat zij afwijkende producten geleverd hebben.

Nu zijn er voor dat document 3 periodieke inlever momenten.
Stap 1-3: Binnen 2 werkdagen
Stap 4-6: Binnen 14 werkdagen
Stap 7-8: Binnen 45 werkdagen

Iets wat ik me kan voorstellen is dat er een uitwaardering is van 8D rapporten welke openstaan (waarbij het onderscheidt tussen nog binnen de tijd of waarvoor men te laat is). Ook het aantal dat gesloten is. En ik kan me ook iets qua reactiviteit voorstellen indien er géén reactie komt van de leverancier.
Maar ik heb geen idee hoe ik zoiets dergelijks moet scoren in excel. Op dit moment heb ik nog niks behalve bovenstaand idee en bijgevoegd voorbeeld bestandje waarin ik registreer wanneer een 8D rapport is aangemaakt en wanneer de datum was dat de documenten ingevuld retour zijn gekomen. Door middel van voorwaardelijk opmaak zie ik of het op tijd was of niet.

Bekijk bijlage 8D Overview.xls

Dus als iemand een voorbeeld heeft of me op weg kan helpen zou ik dat erg fijn vinden!

Mvg Wesley

Kijk eerst even hier of er al antwoorden zijn.

Daarmee wordt bedoelt dat veel helpers er niet blij mee zijn dat je je vraag ook op een ander forum stelt.
Een helper zou dan voor niks antwoord geven omdat je het antwoord op het andere forum al hebt.
Op het andere forum is het trouwens tegen de regels om dat te doen, daarom is je vraag daar ook verwijderd.

Niels

Het is toch logisch als ik op het ene forum géén reactie krijg en alleen maar veel mensen meelezen, dat ik op een ander forum ga proberen om wel geholpen te worden. Dat zou het onderscheidend vermogen en kwaliteitsverschil juist moeten zijn.

Nu weer back on topic!?

Wise,

Je zou met een score van 10 kunnen beginnen en aftrek rekenen als een leverancier te laat is
in stap 1 en/of 2 en/of 3. Hierbij zou je je formulier moeten aanpassen om de gescoorde aftrek
in de verschillende stappen te kunnen berekenen. Dus in plaats van een voorwaardelijke opmaak
een formule gebruiken om een score aftrek te berekenen (te laat -1 punt, 5 dagen te laat -2 punten etc.)

Veel Succes.

Dank je!

Dit zou inderdaad kunnen werken! Ik ga er eens mee aan de slag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan