Wie kan mij op weg helpen??
Ik ben bezig om een beoordeling van leveranciers te maken en nu loop ik een beetje tegen het punt aan waarvan ik niet weet hoe ik deze het beste kan beoordelen/scoren.
Het gaat zich om een document (8D) wat men als leverancier dient in te vullen op het moment dat zij afwijkende producten geleverd hebben.
Nu zijn er voor dat document 3 periodieke inlever momenten.
Stap 1-3: Binnen 2 werkdagen
Stap 4-6: Binnen 14 werkdagen
Stap 7-8: Binnen 45 werkdagen
Iets wat ik me kan voorstellen is dat er een uitwaardering is van 8D rapporten welke openstaan (waarbij het onderscheidt tussen nog binnen de tijd of waarvoor men te laat is). Ook het aantal dat gesloten is. En ik kan me ook iets qua reactiviteit voorstellen indien er géén reactie komt van de leverancier.
Maar ik heb geen idee hoe ik zoiets dergelijks moet scoren in excel. Op dit moment heb ik nog niks behalve bovenstaand idee en bijgevoegd voorbeeld bestandje waarin ik registreer wanneer een 8D rapport is aangemaakt en wanneer de datum was dat de documenten ingevuld retour zijn gekomen. Door middel van voorwaardelijk opmaak zie ik of het op tijd was of niet.
Bekijk bijlage 8D Overview.xls
Dus als iemand een voorbeeld heeft of me op weg kan helpen zou ik dat erg fijn vinden!
Mvg Wesley
Ik ben bezig om een beoordeling van leveranciers te maken en nu loop ik een beetje tegen het punt aan waarvan ik niet weet hoe ik deze het beste kan beoordelen/scoren.
Het gaat zich om een document (8D) wat men als leverancier dient in te vullen op het moment dat zij afwijkende producten geleverd hebben.
Nu zijn er voor dat document 3 periodieke inlever momenten.
Stap 1-3: Binnen 2 werkdagen
Stap 4-6: Binnen 14 werkdagen
Stap 7-8: Binnen 45 werkdagen
Iets wat ik me kan voorstellen is dat er een uitwaardering is van 8D rapporten welke openstaan (waarbij het onderscheidt tussen nog binnen de tijd of waarvoor men te laat is). Ook het aantal dat gesloten is. En ik kan me ook iets qua reactiviteit voorstellen indien er géén reactie komt van de leverancier.
Maar ik heb geen idee hoe ik zoiets dergelijks moet scoren in excel. Op dit moment heb ik nog niks behalve bovenstaand idee en bijgevoegd voorbeeld bestandje waarin ik registreer wanneer een 8D rapport is aangemaakt en wanneer de datum was dat de documenten ingevuld retour zijn gekomen. Door middel van voorwaardelijk opmaak zie ik of het op tijd was of niet.
Bekijk bijlage 8D Overview.xls
Dus als iemand een voorbeeld heeft of me op weg kan helpen zou ik dat erg fijn vinden!
Mvg Wesley