• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beoordelingssheet medewerkers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodev81

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2017
Hallo,
Ik ben Robin en wil voor mijn studie een beoordelingssheet in excel maken om de kwaliteit van medewerkers te verhogen door deze structureel/dagelijks te beoordelen.
Ik wil een document/spreadsheet maken om medewerkers te beoordelen en ben benieuwd of daar mogelijkheden voor zijn in excel. Ik zie het als volt voor mij.
- Op het eerste blad moeten alle medewerkers staan die werkzaam zijn bij het bedrijf.
- Op het tweede blad kan je de medewerkers kiezen die die dag gewerkt hebben, je geeft de dag op en het weeknummer en ze worden zevervolgens beoordeeld in vijf opeenvolgende kolommen op vijf verschillende kwaliteiten/competenties en hier moet men dan een cijfer voor ingeven.
- Deze gegevens moeten dan verwerkt worden in een blad per medewerker, zodat er een dossier opgebouwd wordt op het gebied van de prestaties die de medewerker levert
- Eventueel zouden deze gegevens gerangschikt moeten kunnen worden per week, per maand, per kwartaal etc.
Zou dit mogelijk zijn? Heeft iemand hier dan eventueel een voorbeeld van, is er misschien iemand die dit zou kunnen maken voor mij zodat ik er verder mee kan.
Ik hoor het graag groet Robin

Hoeveel volt ga je op deze medewerkers zetten voor/tijdens of na hun beoordeling?
De opzet is vrij simpel
- maak een tabel aan met alle medewerkers
- maak een tabel aan met kwaliteiten/competenties
- maak een tabel aan waarin je deze gegevens koppelt met daarin de kolommen 'datum', 'naam', 'kwaliteiten/competenties'','cijfer'. Alle data is dan wel obv van deze gegevens te rapporteren dmv een draaitabel.

Dus eerst zelf even een opzet maken en dat hier plaatsen. Dan wordt het vanzelf wel wel aangepast/verbeterd.

Bedankt voor je bericht.
Ik heb nu de volgende tabellen gemaakt:
-medewerkers
-taken/competenties
-cijfers
-verzamelblad met daarin de kolommen medewerker, datum, taken/competenties,

Het mooiste zou zijn als je in het verzamelblad de gegevens kan invullen van de prestaties van de desbetreffende dag en dat dit dan opgeslagen wordt per medewerker. Zodat je vervolgens een totaaloverzicht kan opvragen per medewerker

Ik stuur het bestand ook door. Bedankt alvast weer!

Bekijk bijlage prestatieoverzicht.xlsx

Hierbij het bestand, kan je hier wat mee VenA? En met mijn vorige reactie? Is dat uberhaupt mogelijk de wens die ik heb om een overzicht te krijgen per medewerker. het is dus ook zo dat een medewerker meerdere keren aan het werk is per week en dus ook vaker beoordeeld wordt.

Laatst bewerkt:
Is aardig goed. Iets anders qua opzet geeft je alle mogelijkheden om wat dan ook per medewerker te volgen. Data netjes verzamelen in de tab 'Verzamelblad' en vervolgens de gegevens opvragen dmv een draaitabel in de tab 'Dagen-Weken-Maanden'

Bijlagen

Hallo vena,

Wow bedankt, ik ben zo al een eind op weg. Ik had nog een vraag over het verzamelblad; in het verzamelblad moet je nu per dag opgeven wie er gewerkt heeft, zou het mogelijk zijn om een blad per dag te maken of een blad waarin je het weeknummer en de dag kan opgeven wat vervolgens wordt opgeslagen in nieuw blad waarin je kan kiezen per week, maand, periode of jaar, daar vaste medewerkers in te zetten die altijd die dag werken (uitzonderingen zijn ziekte of verlofaanvragen, hiervoor zal je incidenteel een enkele medewerker moeten wisselen) en te beoordelen op alle taken/competenties en dat deze gegevens dan op te vragen zijn in een overzicht per medewerker.

Ik heb een bestand bijgevoegd en misschien geeft dat wat inzicht hoe ik het voor me zie, ik kan me voorstellen dat het best moeilijk te begrijpen is voor iemand die iets uitgelegd krijgt en niet veel verstand heeft van excel.
Groet Robin
Ps het bestand bijvoegen/uploaden lukt niet, kan ik het u ook mailen?

De vraag gaat toch over peilmomenten dat je iemands competenties vastlegt? Ga je dit elke dag doen? Vaste roosters zijn wel te maken maar daar heb je zeer waarschijnlijk VBA voor nodig.

Je kan mij niet mailen want dan gaat het nut van dit forum verloren. Als je een bestand niet kan plaatsen dan is dit bestand waarschijnlijk te groot. Dit kan je oplossen door het bestand op te slaan als .xlsb of alle onnodige zaken eruit te halen.

foto kasverschillenbestand.jpg
Hallo vena,

Ik heb een foto bijgevoegd van het bestand, het bestand zelf krijg ik niet als bijlage toegevoegd ook niet als ik het opsla als .xlsb.
Het is de bedoeling dat medewerkers dagelijks op de uitgevoerde taken en de daarbij bijbehorende competentties worden beoordeeld.

Ik hoop dat je iets met de foto kunt en mij verder kan helpen.

Ik hoor het graag

Lijkt mij een nutteloze foto die de vraag niet onderbouwt. Wat hebben kasverschillen nu weer te maken met competenties en/of een urenregistratie? Zoek even uit hoe je een bestand kan plaatsen en aan welke voorwaarde(en) dit bestand moet voldoen en kom met een concrete vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan