• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaal kleur cel dmv functie van de cel met de functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

OSPro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Ik ben bezig met een functie voor het optellen van gekleurde cellen.

Alleen wil ik graag dat de functie de kleur ophaalt van de cel waar de functie in staat.

Is dit mogelijk?

Adriaan

Adriaan,

Alleen wil ik graag dat de functie de kleur ophaalt van de cel waar de functie in staat.
Als de kleur bepaald word door een functie, kun je die cellen doormiddel van die zelfde functie optellen. Of zie ik het te simpel......als dat zo is, dan zou een voorbeeldje wonderen kunnen doen.

Je vraag is nogal onduidelijk. Wil je het aantal cellen met een bepaalde kleur tellen of wil je waarden in een cel met een bepaalde kleur optellen?

Wat is de reden waarom een cel geel is en waarom hij groen is?
Als je deze reden weet kun je de optelling naar aanleiding van die reden en hoef je dus niet kleuren te tellen.

En nog een vraag omtrent je vraag:
Ik ben bezig met een functie voor het optellen
Bedoel je hiermee dat je bezig bent met het schrijven van een User Defined Function?

De rede van de kleuren is financiele betaling worden handmatig gekleurt aan de hand van externe gegevens.
Alleen moeten er meer mensen mee werken en de functie zoals hij nu is heeft naar mijn zin te veel variabele.

De cel aangeven met kleur is overbodig als hij de kleur van de cel pakt waar de functie in staat.

Function KleurFunction(Kleur As Range, ZoekBereik As Range)

Het stuk "Kleur As Range," wil ik weg hebben

Laatst bewerkt:
M.i. niet mogelijk, hoe kan een functie uit zichzelf weten in welke cel ze zich bevindt?

Rudi,

Misschien via Application.Caller, deze aanpak heb ik hier eens zien passeren.
Zie bijlage.

Bijlagen

Ik zat ook in die richting te denken, maar ik kwam er niet direct uit :thumb:
Maar is de Als-functie niet overbodig als de herberekening op automatisch staat?
Code:
Function KleurFunction(ZoekBereik As Range)
Dim RekCell As Range
For Each RekCell In ZoekBereik
       If RekCell.Interior.ColorIndex = Application.Caller.Interior.ColorIndex Then
         KleurFunction = KleurFunction + RekCell
       End If
   Next RekCell
End Function

Laatst bewerkt:
Bij een eerste test reageerde de functie niet op F9 zonder de" if(now()..." dus heb ik dat er maar bij gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan